Städ/pack och sjukskrivning

Här sitter man nu, efter en helg med mer eller mindre dåligt samvete. Mamma har varit här och städat och packat, tillsammans med B och A. Och jag då? Jodå, lite har jag väl ockå gjort men inte alls så mycket som jag velat, men faktiskt lite mer än vad jag orkat. Fötterna känns som stora bollar, men de ser inte ut som det tack och lov. Men svullna är det, även om jag tagit det lugnt och inte alls gått eller stått så mycket.

Imorgon ska jag börja 7 och åka vid 12.30. Ska till läkaren, eller ja inte till henne utan bara till en sköterska och lämna urinprov och ta blodtryck och sen ska jag hämta ut sjukskrivning. Blir sjukskriven 20%, antingen en heldag eller två halvdagar. Få se vad det blir och vilka dagar det blir. Om jag får äran att få fasta halvdagar. Måndag eftermiddag och fredag förmiddag kan jag jobba... det skulle vara härligt med en lång helg. Men då blir det ju långa dagar emellan. Så kanske något annat alternativ. Får väl se, och får väl se hur länge jag får den förmånen. Är ju helt sliten på dagarna annars, så kanske ska jobba fulla dagar till en början när jag har ork, och ta halva dagar mot slutet av veckan. Det vore något det.

Om två veckor så bor vi inte länger här utan i våran nya lägenhet. Var in där i onsdags och det var himla bra. Köket var så snyggt och badet kommer bli så bra. Hoppas vi kommer trivas de år vi kommer bo där. Nästa anhallt är Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback