Inte söndag igen!

Ja, nu är det söndag igen. Helgen har gått rasande fort. Vad tar tiden vägen egentligen? Detta blir i alla fall det sista inlägget härifrån denna källarlägenhet. Kommer packa ner dator och telefon och allt imorgon. Det är inte mycket kvar, men ändå är det massor. Ska hämta ett lass kartonger imorgon så det kommer förhoppningsvis räcka med det. Vad mycket saker man har egentligen. Det tänker man inte på förrän man ska flytta. Men det ska bli skönt att komma härifrån även om jag helst sluppit det hära med själva flytten och att packa allt. Har ont i ryggen och uppåt höger revben. Inte skönt kan jag säga, men jaja...det är för en god sak.
Sen är jag fortfarande förkyld, blir det inte bättre denna vecka så ringer jag läkeren nästa vecka och frågar om det finns något jag kan göra för att det ska försvinna.

Kommande veckan jobbar jag bara tre dagar. Men kommer nog vara lika utsliten som vanligt. Onsdag har jag flyttdag, flyttar i och för sig på tisdag men det kom så hastigt så jag hinner inte ändra dagen. Men det är bra, då har jag onsdagen och min sjukskrivningsdag på torsdagen att packa upp lite på. I min egen takt. Jag är ju inte sjukskriven för att slita ut mig hemma. Då kan jag lika gärna göra det på jobbet. Men lite måste jag ju göra och när jag kan välja min egen takt så ska det nog gå bra. Sen har vi ju helgen på oss så då kommer det mesta att bli iordninggjort.

Sen på torsdagkväll så är det dags för svangerskapskurs. Här i landet får man tydligen bara en dag på 4 timmar. Ja, få se hur det går. Berättar väl efteråt hur det var. Avslutningsvis kommer vi bli visade runt på förlossningen. Det är bra! Kommer bli mycket utemat denna vecka. Imorgon ska vi äta hos B föräldrar. Tisdag vet jag inte, men det får väl bli pizza eller nått, likaså på onsdag. Torsdag blir det också utemat och antagligen på fredag med. För spis och ugn kommer på torsdag på dagen, sen måste vi se när vi kan koppla allt in. Det ska sågas i bänkplattan så spisen kommer på plats och så vet vi inte om det är enkelt att koppla till eller om vi måste få dit en elektriker. Kanske måste vi ha våran gamla spis bredvid så länge. Få se! Blir nog utemat men måste nog variera lite grann, pizza, kina och kanske något annat gott. Blir väl brödmat med förstår jag.

Nu ska jag forstätta här lite mera med min krämpor. Det är bara att bita ihop. Det går över, i alla fall om någon månad.

Önskemål nummer ett just nu är att jag får åka iväg och komma tillbaka på fredag. Önskemål nummer två är att det ska vara onsdag just nu. Önskemål nummer tre är att det ska vara slutet av november just nu. Får jag som jag vill? Nej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback