Äntligen fredag!

Ja så är det fredag igen. Äntligen säger jag fast veckan har gått skapligt fort ändå. Jobbade halvdag igår och ska göra det även idag. Känns skönt men ja, blir nog bättre ändå med en hel dags ledighet sen. Tror jag!
I helgen ska vi packa allt som är kvar att packa. Och förhoppningsvis får vi flytta in redan på tisdagen. Tyvärr kan jag nog inte ändra min flyttdag men det får gå ändå. Jag får ju ändå inte bära så mycket så det kvittar väl. Får väl spara det lättaste tills på onsdagen eller tisdagkväll då. Hoppas vi kommer in på tisdag så slipper vi flytta ut och in på samma dag. Det ska ju städas här med, även om det värsta är gjort så kommer restrerande att ta tid ändå. Och klockan tolv ska vi vara klara och ute härifrån.

Theo leker med sin kära råtta. Det är moster som gjort den åt mormors katt, men då han dog så fick Theo ärva den och han verkligen älskar den. Vet inte vad som är så speciellt med den, men den ska med överallt! Och allra helst så ska den gömmas och det under duschkabinen. Men idag har han otroligt nog haft den ett bra tag utan att gömma undan den. Det är bra... kanske vi slipper krypa på badrumsgolvet för att ta fram den igen. Fast jag tvivlar. När jag kommer hem så är den borta igen. Förut var det under hörnskåpet den gömdes. Det bästa är att leka där leksakerna nästan inte går att få fram. Det ska helst vara ett bordsben eller nått liknande emellan. Och en annan sak som är roligt med Theo och råttan, är att han hela tiden ska mata och ge den vatten. Så länge den är torr och ligger i matskålen (han får torrfoder) så är det rätt okej. Men sen när råttan läggs i vattenskålen blir den alldeles blöt och äcklig och läggs den sen i torrfodret så.... usch! Men det är hans kära råtta så han får väl göra som han vill antar jag. Just nu leker han med den omkring mig, det är mindre roligt för rätt som det är kan jag också få en snyting, eller så hoppar han rätt ner på datorn. Inte meningen från hans sida, men ja...i lekens värld så är väl allt tillåtet eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback