Yrsel

Jag borde väl börja vänja mig snart, men ibland är det riktigt läskigt. Hittills så har jag bara någon gång ibland blivit yr, mest efter att ha ätit mig riktigt mätt. Men nu den senaste veckan har yrseln kommit och gått lite som den vill. I tisdags trodde jag det var för att jag inte ätit på ett tag - låg länge i sängen innan det blev någon frukost. Men det hjälpte inte att äta heller. Var yr mer eller mindre hela dagen. Likaså igår. Hörde allt som ett eko inne i huvudet och mig själv hörde jag liksom utifrån. Sen efter någon timme så lugnade det ner sig, men var aldrig helt borta. Och idag då? Ja...jag är fortfarande yr eller är yr igen. För vad jag minns så kändes det inte så här när Bs alarm ringde. Kom mera när jag vaknade till på riktigt. Och ligger jag ner och vilar så går det inte över. Är jag uppe och gör något går det inte över. Bara det lugnar ner sig så blir jag glad. Det värsta är att höra allt som eko inne i huvudet. Har radion på och ljudet är hemskt. Igår lät det bra så det är inte radion. Som om inte det vore nog så har jag ont i ankeln med, till och från det med förståss. Men ja... vad ska man säga?

Men det är ju för en god sak som B säger. Så det är väl bara bita ihop och fortsätta att försöka leva som vanligt. Skulle kunna tänka mig gå igenom böcker idag, vilka jag vill ha framme och vilka som ska få äran att besöka loftet. Men jag klarar inte av att lyfta ner kartongerna på golvet så de får stå där.

Idag har jag inget inplanerat. Imorgon är det jobb igen och på lördag blir det shoppingtur till Sverige. Sen är det måndag och jobb igen. Men ska inte ta ut något i förskott. Just nu ska jag luska ut vad som är bäst för yrseln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback