Torsdag

Ja, så var det torsdag igen och jag vill bara ha helg. Förstår inte varför för jag har ju haft ledigt idag. Och bara latat mig. Inte gjort nått nyttigt alls. Det är nog därför jag vill ha helg. För i helgen blir det lite mer att göra. Ska handla julklappar förhoppningsvis. Sen ska jag kolla på vinterskor, eller ja i alla fall lite varmare skor till mig. Om jag hittar. Vi ska till Sverige och shoppa. Sen blir det att fylla frysen med riktig köttfärs och annat smått och gott.

Varför gör jag inget när jag är hemma under veckodagarna för? Ni fick ju en del av förklaringen i förra inlägget. Nu är det dock så gott som borta. Nu väntar jag på att B ska komma hem. Men det lär dröja. Han är med på någon träning för överviktiga och se om han kan komma med tips eller om det är bra som det är. Helt frivilligt från B sida, så det är bra. Roligt att han gör något som inte bara är jobb och träning. Visst...han gick dit och ska väl gå hem. Tror nog att han ringer för att bli hämtad, men han har ju lämnat telefonen hemma så jag vet inte hur bra det går. Får kanske ta bilen och kolla efter honom och se om han vill ha skjuts hem. Han vill ju komma upp i steg för han är med i en "skrittkonkuransje" som det heter här. Helt översatt är det gångtävling. Går med stegräknare en månad. Och så är det dragning på olika vinster. Ettan får diplom och någon medalj. Men övrigt lottas ut, vilket är bra. Då får man ju med mera och flera är ute och går. Bs mål var att vinna, men efter en titt på hemsidan så är han LÅNGT ifrån vinst. Ligger på typ plats 400. De som leder har en genomsnitt på 35000 steg per dag. Medans Bs genomsnitt är 11000 ungefär. Så om han ska komma upp i samma snitt så får han gå på.

Annars vill jag ha telefon så jag kan göra mig nåbar till nära och kära i Sverige. Men det lär väl dröja innan det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback