Tisdag

Hemma igen då... ja det behövs kan jag lova. Har smått yrsel och piper i örat av ljud. Så länge det är tyst så går det rätt bra, men minsta lilla ljud så går det rundgång och sen piper det med. Jobbigt att vara på jobbet med barn som inte är helt tysta hela tiden. Och gissa hur trevligt det är när barn skriker? Inte trevligt alls. Speciellt irriterande är det när det är samma barn som bara vill ha uppmärksamhet. Inte för att det inte får det annars, men tex så börjar ett barn gråta pga att den gjort sig illa eller nått. Och då börjar detta barn också gråta, eller ja.... det skriker. Den senaste veckan när jag varit så yr och det piper i örat så har jag varit så elak. Jag försöker först prata med barnet i fråga men när det inte hjälper så låter jag det skrika, för inget tycks hjälpa. Igår så var det nära till lunch så sa jag bara att nu leker vi innan vi ska äta. Och så nickade barnet och slutade gråta. Jobbigt att det är några få som tär på tålamodet hela tiden. Och det är inte bara mig heller utan de andra har också tröttnat lite på det hela. Men ja, man kan ju hoppas att det blir bättre framöver. Att allt inte ska vara som DE vill. Baraför att de får som de vill hemma betyder inte det att det gäller överallt.

Ja, det var ju inte det jag ville ha sagt. Utan snarare att det är jobbigt med denna yrsel och pipingen i örat av ljud. Blir helt slut. Så det är skönt att få vara hemma idag, även om det inte gått över så är det i alla fall någorlunda tyst här. Tänkte lyssna lite på musik på förmiddagen men det lät så illa så jag fick slå av. Och inte blir det bättre när katten skriker heller. Men han är ju tyst för det mesta så det står jag ut med.

Imorgon så ska jag jobba till fem, senvakt med andra ord. Undrar hur jag ska orka. Igår var jag på väg att gå hem för det är jobbigt med alla ljud. För jag räknar inte med att det ska ha gått över. För det har varit så här i en vecka nu. Sen på torsdag är jag ledig igen, och ska till barnmorskan. Ska då ta upp detta. Det är väl svullna örongångar men det kanske finns något att göra åt saken. Och fredag så är det planeringsdag, 8-14. Inte så långt med andra ord. Sen får vi besök förhoppningsvis. Så S och J, om ni läser detta så kommer ni hit på fredag! Tänkte åka in till Oslo på lördagen om ni kommer på fredag. Så, det är bara att komma hit, hör sen!

Idag så ska jag på vattengympa igen. Ser fram emot att ligga i vattnet och plaska runt. Får gå hur det vill med yrseln, vattnet är varmt och jag älskar värme. I alla fall sådan värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback