Sverige

Ja, var i Sverige igår och handlade, massor! Det var trevligt, sällskapet var väl okej, gick ju själv med B och då går det väl bra. Värsta är ju att hon är här idag. Bs pappa är här och hjälper B med lite ting och tang, bland annat att såga sönder vårat gamla köksbord och göra ett skötbord av resterna. Och då ska ju hon vara med också. Vad hon har gjort? Ja, det undrar jag med. Suttit på soffan medan jag gick igenom någon kartong, sen kollade vi igenom Jotex-katalogen men jag vet inte om jag fann några gardiner som vi gillade och som vi behöver. Så få se, får gå igenom den igen med B.
Nu så har hon isär kartonger som vi kanske inte behöver. Några ska vara kvar så vi kan packa i saker i och sen ha upp på loftet.
Angåenge loft så har B fixat iordning det nu med golv på den delen vi behöver. Kan bli riktigt stort där uppe om vi vill, men det får vi ta efter hand om vi behöver större.

Nu har vi fått handlat det som vi måste ha till pyret. Skötbädd med Laban på. I rött! Så fint så! Sen en skötväska, inte speciellt som att ha på vagnen, för det fanns inga riktiga fästen på den här. Men det går att ha den där. Väskan är lite större än vagnväska så vi kommer nog kunna använda den mycket. Sen har jag köpt julklappar till några. Mamma, pappa och C och A har fått lite grann. S har jag halvt köpt till och så har B fått lite med. Några av klapparna är från pyret med. Så hoppas bara att hon behagar att komma till oss föra jul.

Ny vecka imorgon, med nya utmaningar och möjligheter. Till helgen får vi förhoppningsvis besök och det glädjer vi oss till så mycket. Både jag och B. Hoppas vi kommer lite mera i ordning men för dem som kommer så spelar det nog inte så större roll. De kommer hit för våran skull och för att se på lägenheten. Om det står någon kartong här eller där så bryr de sig inte om det. För de vet ju att det inte ska stå där i evigheter. Så väl känner de oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback