Nyinflyttad

Ja, så har man flyttat in i sin nya lägenhet då. Om den är fin? Ja så ni kan bara gissa er till det. Om jag trivs? Jag stortrivdes från första stund. Mentalt sett har jag flyttat hit för länge länge sedan. Det är bara kroppen som är lite efter. Haha! Lilla Theo trivs också bra här, det skulle bara fattas. Här finns så mycket större yta att springa på. Och så har jag ju varit hemma de senaste dagarna så han är så nöjd så.

Blivit mera sjukskriven. Egentligen 50% men jag sa att det får räcka med 40%. Två dagar i veckan, om jag är ledig tisdag och torsdag jobbar jag varannan dag. Och det ska väl hålla tiden ut tänker jag. Magen är stor och tung. Njae, inte riktigt. Jag och B tycker den är stor, men några runt omkring tycker den inte är så farligt stor. Och nej, det är den väl inte. Med tanke på att livmodern har vuxit uppåt så kommer väl inte så mycket utåt. Nu är den i alla fall alldeles under revbenen på mig. Så det är därför jag har så ont ibland så jag knappt vet vad jag ska ta mig till. Ligga ner är det enda alternativet, nästbäst är att luta sig gott bakåt. Men hur lätt är det när man är på arbete och ska sitta frammåtlutat för det mesta. Lutar man sig bakåt sätter sig barna på magen och det är heller inte så där jätte trevligt. Så det var ju mest därför jag godtog 40% istället för 20% sjukskrivning som jag redan hadde.

Pyret är stort ja, eller så är det mycket fostervatten. Men antagligen är pyret stort, hon var ju lite större vid ultraljudet och sf måtten visar ju att det är ju stort. Ligger på övre delen av kurvan hela tiden. Innom det normala ja, men på gränsen. Kan ju hoppas att pyret tittar ut lite tidigare. Haha! Kollade på kurvan och såg att om jag följer min kurva så att säga, så kommer jag vara lika stor i v.36 som genomsnittet är i v.40. Bara jag orkar så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback