Nedräkningen börjar

Men ja...hur ska man nu räkna. Det är alltifrån 30dagar till 60dagar som lillpyret kommer. Enligt Sverige där man räknar 40+0 så är det 44 dagar till beräknad födsel. Här i landet räknar de 40+2 och då är det ju 46 dagar kvar. Sen ska man ju alltid räkna med +- 14 dagar med. Så ja...alltifrån den 26 november till den 26 december. Tjohoo.... så det är bara att vara klar den 26:e november. Och hoppas pyret väntar åtminstone till den 29 november för den 28:e så är det julbord med jobbet. Som jag så gärna vill gå på. Men ser ni... det är väl då pyret vill komma.
Helst så önskar jag att pyret kommer den 2 december. Då föddes morfar för 86år sedan och han finns ju inte mera bland oss jordfolk. Så det skulle vara fint om vi fick en till i släkten på den dagen. Men det är ju att önska för mycket. Pyret kommer när pyret vill.

Imorgon är jag ledig och det välkomnar jag med öppna famnar. Önskar bara att jag hade lite mindre tider att passa. Men klipptiden vill jag verkligen. Och bassänggympan vill jag med. Allt det andra får blir om jag orkar. Annars finns det ju andra dagar till det då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback