Kära sömn

Kan du inte komma tillbaka till mig, bara för en enda natt så skulle jag bli glad. Nog för att jag måste gå upp och kissa någon gång numer, men emellanåt kan jag väl få sova lite. Så kära sömn.... kom till mig! Med vänlig hälsing en snart dubbelseende och vimsig person.

Ja...så skulle nog mitt brev till sömnen se ut. Men vaddå... så här kommer väl mitt nästa år se ut mer eller mindre. Men då kan jag kanske få sova på dagarna när pyret sover. Men nu går ju inte det, för nu måste jag ju göra än det ena och än det andra. Idag så är dagen fullproppad. Oslo, födelsedagsfirande och så besök hos ett par vänner. Och jag har inte sovit så bra i natt. Ska lägga mig snart igen och hoppas att få sova någon timme tills B kommer hem från cyklingen. Kan ju alltid hoppas på det.

Sen så har jag tänkt på det här med julklappar. Inte till mig själv då, utan till pyret och till dem jag ska köpa till. Till pyret har väl mera varit så här: ingen idé att vi köper något mera nu, för julen kommer. Och får hon inte det till jul så köper vi det efteråt. Som typ babysitter, lite leksaker och så vidare. Och till dem jag ska köpa till har det varit helt stilla... har ju kunnat köpt DET till de flesta. Men inte i år. Och till de i familjen....det går ju inte. Nu har jag fått lite tips om till bror och fru, men de övriga då. Jaja, det får väl gå ändå. Och till mig själv? Helt till mig själv? VAD önskar man sig? Presentkort på kläder, men det är ju rätt tråkigt kanske. Men kläder går åt och just nu vet jag ju inte vad jag har för storlek sen. Skulle vilja ha någon snygg skjorta och en snygg tröja. Sen finns det en parfym som jag vill ha, men det är ju så dyrt med parfym. Och så duschcreme och bodylotion i samma doft skulle ju inte vara helt fel. Men sen då? Sen är det till hushållet man tänker på, och då blir det ju inte bara till mig utan till B också. Inget fel med det, men ja... ni förstår.

Mamma önskade sig ett kort på pyret. Ja... men det är ju enkelt fixat. Vad mera? Mormor har jag ingen aning om, men har tänkt lite på bilder på pyret men det hinner inte bli så många som till ett litet album. Så få se vad det blir. Kanske en bild på hela familjen. Det skulle nog passa. Ska ju kunna gå att skicka med. Pappa och Jesper får sina julklappar när de kommer hit. Och har väl hittat lite till dem redan. Usch...det är bara oktober och jag tänker på julklappar redan. Men jag vill vara klar innan mitten på november. Sen så vill jag bara ta det lugnt och slå in allt. Har ju lite annat att tänka på med.
Pyret kommer ju inte allt för lång tid före julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback