Hemligt

Nä inte speciellt, men har idag skickat iväg ett anonymt brev. Haha... Så anonymt är det inte, men hade en del saker här hemma som jag tänkt åka till ett speciellt ställe och ge dem till. Men när jag varit där i närheten har jag bara glömt bort det, eller så har tiden inte funnits till. Men nu är det lagt i kuvert och sambon min ska skicka iväg det någon dag här fram över.
Mottagaren kanske kommer att undra vem det är ifrån, men så svårt ska det inte vara att lista ut, och speciellt inte om du mot all förmodan läser detta. Sen är det ju upp till mottagaren vad h*n gör med innehållet. Det kan ju vara roligt för några att ha, men egentligen är det inte så viktiga saker. Men lite roligt är det ändå att skicka iväg något utan att skriva vem det är ifrån. Undrar om de listar ut det och om de i så fall hör av sig och frågar. Får väl bara vänta och se.

Idag så har jag fri igen. Har inte sovit så länge som jag velat. Är lite trött men det kanske är bra så kanske jag somnar gott ikväll. Ska iväg till barnmorskan snart och mäta och kolla. Undrar om jag ligger kvar på min kurva eller om den har förändrats något. Måste väga mig med och lämna kissprov. Massa jobb det här, men det är ju för en god sak.

Sen så är Theo ute. Andra gången nu. Eller hur man nu räknar. Första gången var i alla fall i tisdags. Mest skrämmande var det för mig tror jag. Han var borta i 1,5 timme. Och jag var helt säker på att han var försvunnen. Kunde inte slapna av alls. Gick som på nålar och gick och kollade efter honom med jämna mellanrum. Men han kom hem till slut och ville ut igen och igen och igen. Men det fick vara nog den dagen.
Idag så öppnade vi dörren för han igen. Och för en stund sedan var han in och hälsade innan han gick ut igen på nya upptäcksfärder. Blev så glad när han kom in i vardagsrummet av sig själv. Då hittar han hem och vet vart han hör hemma. Han fick lite gos och så gick han igen. Har dörren på glänt så han kan komma när han vill. Hoppas han kommer hem innan vi ska till barnmorskan bara. Vill inte åka iväg och ha han ute.

För övrigt så är väl det mesta bra, tvättar babykläder för fullt. Tredje maskinen för idag är igång nu. Men det blir ju inte så många åt gången när det är nya kläder som ska tvättas separat. Gissa om det känns onödigt att lägga i ett plagg i babystorlek och tvätta det i nästan en timme. Bättre är det med det begagnade för dem är ju tvättade innan och då kan man fylla maskinen bättre. Har ju några nya kläder med i det begagnade om det är samma färger. Har ju några veckor kvar att tvätta på så alla kläder och sängkläder ska väl hinnas med antar jag.

Ha en bra torsdag nu allesammen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback