Avbryten sömn

Ont har jag till och från. Mest till när jag är på jobbet och blandat när jag är hemma. Varför? Ja, när jag är hemma så kan jag ju ändra ställning oftare. Igår hade jag så gott som ont hela dagen. Idag ska jag ringa läkaren. Så få se vad han säger. Känner mig inte så där jättepigg på att ringa dit. Min läkare ska ju ha barn med så hon har redan gått ut i permision. Tre veckor före mig. Så det är en vikarie där och jag och läkare. Jag som gillade henne  jag hade. Hmm... ja, men roligt att hon ska ha barn hon med i alla fall. Kanske möts på BB. Fast det är nog inte samma BB skulle jag tro.

Jag är ledig idag. Tänkte sova till nio för att sedan ringa läkaren och sova igen. B åkte kvart i åtta och då la jag mig för att läsa lite Kalle Anka. Fem minuter efteråt ringer det på dörren och där står byggledaren och frågar om målaren kan komma och fixa taket. Tjohoo.... där var min sömn borta. Trött är jag fortfarande, men vad gör man?
Nu är det här och målar lite och spacklar lite. Sen ska de måla det de spacklat. Få se hur det ser ut efteråt. Är vi inte nöjda får de måla om hela tacket. Och det blir så gott som i alla rum det. Det är bara hallen och pyrets lilla krypin som inte är några märken i taket på.

Ja, det blir nog bra till slut i alla fall. För varken jag eller B vill ha fläckar i taket. Speciellt inte när det är nybyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback