Klumpeduns

Så, nu är det tisdag igen. Tredje dagen hemma efter att blivit sjukskriven heltid. Igår var jag himla sliten. Vet inte vad jag gjort. I lördags var det ju en tuffdag och i söndags var jag bara hemma. Så varför så sliten igår? Ja, det kan man fråga sig. Åkte en tur till jobbet, lämnade papper och snackade lite med folkens där. Hämtade mina saker och gosade med barnen. Tänkte ju vara där längre än en timme, men efter en timme kände jag att det var dags att åka hem.
Hämtade upp B och hem och äta. La mig och kollade på Våra bästa år och somnade och sov. Sov 2,5timme utan problem, kunde sova vidare men tänkte att det får räcka.
Och var helt slut hela kvällen igår med. Magen var spänd så gott som hela tiden och pyret vände och vred sig. Jag kunde inte sitta stilla för länge heller. Inte för att det gjorde ont, men hade liksom inte tid att sitta still och ändå inget att göra. Gick bara runt och runt. Satt vid datorn en stund, kollade tv en stund, låg i sängen en stund, satt vid datorn igen... ja... ni fattar.

B skulle pussa magen en gång och fick ont i näsan, för att magen var så hård. Och känner att den börjar bli så idag med. Växer kanske... vill inte ha större mage nu. Vill kunna röra mig fritt. Satte mig i Bs knä igår och han lutade oss bakåt. Kom inte upp... så B fick ta i och knuffa upp mig. Fy att känna sig som en valross alltså. Men snart är det över. 4,5 vecka kvar till beräknad födsel. Skit alltså... måste nog ta och packa den dära bb-väskan. Det börjar bli dags nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback