Inget internet

Ja, vad gör man när internet inte fungerar? Ingenting! Vet inte varför det inte fungerar, men fungerar det gör det inte. Inte heller telefonen fungerar så nått fel är det ju. Att det blåser som bara den utanför kan ju ha något med saken att göra. Vad vet jag?

Åt laxburgare till lunch idag. Det var ingen höjdare. Visst, det smakade lax om dem men njae… när inte ens B gillade det så särskilt, då är det illa. Fast det var ju mammas burgare. Hon köpte dem i lördags för att ta hem, men glömde det. Så vi åt upp dem för att senare köpa nya till henne. Meningen var laxkorv men det fanns inte, så det blev burgare istället. Nu har vi i alla fall smakat på dem och det blir nog inga fler gånger skulle jag tro.
Sen åkte jag till Björkelangen sykehjem, och lämnade in kort och hämtade mina inneskor och bevis på att jag jobbat där. Ny avdelningsledare var det med, och hon verkade väldigt trevlig och hjälpsam. Hälsade på syd och pratade lite med några i personalen där. De äldre mindes inte mig, men det var ju ett tag sedan jag var där och de är ju dementa så hade inte förväntat mig något annat heller. En kollega där ska/skulle ha barn nu i november och så fick jag höra att hon ska läggas in idag för att sättas igång. Övertid så det heter duga. NEJ, jag vill inte detsamma. Jag vill ha ut mitt pyre NU!

Kanske ska be B att boka den dära tiden hos homeopaten ändå imorgon. Kan ju inte skada att försöka. Och om det fungerar så kommer lillknodden på den dag jag vill – 2 december. Samma dag som morfar skulle fyllt år. Men då jag inte tror det fungerar så gör det ju inget om vi testar heller.

Annars då? I helgen hade jag besök av mamma och A. Mamma strök julgardiner som jag hängde upp. Mamma bakade lussekatter, A gjorde kycklingköttbullar, mamma lagade kalkonstek och jag, jag bara latade mig. Och utsliten blev jag med. Men det var trevligt att få besök och skönt att få hjälp med att stryka.
Skulle inte gått lika enkelt om jag gjort det själv. Det börjar bli tröttsamt nu. Behöver inte göra så mycket för att bli utsliten.

Idag blir det nog inte så mycket mer heller, B ska träna senare ikväll och sen är det lite på tv som jag vill se. Imorgon så är det bassänggympa igen, om jag kommer dit. På onsdag så kanske vi ska till Sverige och köpa resesäng till pyret. Passa på medans det är billigt. På torsdag är B borta hela dagen med bilen så då blir det väl att åka till förlossningen. Haha….eller bara vara hemma och ha det tråkigt. På fredag kväll är det julbord med jobbet och jag hoppas att jag kommer dit.
Till helgen så är det inte så mycket att göra än att slappa av och kanske ta en tur på ett köpcentra kanske. B måste köpa julklappar. Om pyret kommer denna vecka så blir det på torsdag eller fredag. Baraför att B är borta hela torsdagen så blir det då, och då kan jag inte vara med på julbordet som jag vill heller. Kommer pyret inte då, så kommer den inte denna vecka. Det är jag övertygad om. Vi får väl se vad som händer och sker.

Nu ska jag avsluta den här novellen så kanske det är någon som orkar läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback