Första advent

Godmorgon! Idag är det första advent och klockan är halv åtta. Har sovit 4 timmar i natt, på soffan. Var omöjligt att sova i sängen så jag tog mitt pick och pack och lade mig i soffan. Visste inte riktigt om jag skulle försöka sova eller om jag skulle sätta mig vid datorn eller se nått på tv. Men när Theo la sig på mig så då var det bara att vila vidare. Soffan är något mjukare än sängen och lite smalare så det var inte så lätt att vända sig de gånger man skulle göra det. Men somna gjorde jag tillslut och vaknade vid 6-tiden. Då gick jag in till sambon igen, men ingen fortsatt sömn blev det. Hungrig och ja jag vet inte. Sitter nu här, har ätit en clementin och har grus i ögonen. Är trött men sova? nej det går inte. Ska lägga mig kl 8 igen och försöka. Om inte får jag väl hitta på något och lägga mig 1 timme senare idag.

Idag blir det premiär på den 2:a julskinkan denna vinter. Gjorde iordning den igår och ska äta den till frukost idag. På vörtbröd. Så gott... och så varm choklad till. Det är väl något va? Inte ofta man får äta julskinka så det är bara att passa på nu när det är runt julen.
Och senare ikväll så kommer BR och H hit för adventsfika. Lussebullar, pepparkakor, varm choklad, glögg... och tända ljus. Det blir trevligt skulle jag tro. Hoppas Theo är inne så får han leka lite med Mia med, det är deras tax.

Släppte ut Theo vid 6 idag, några minuter senare vill han in. Varför? Jo, det snöar ute, och det är blötsnö... haha... undrar när han vänjer sig vid det då, eller om han kommer vara innekatt i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback