Asfalt

Ja, idag har vi fått asfalt utanför här. Och vad innebär det? Ja, långsiktigt så blir det inte lika lerigt inne, varken efter oss eller katten. Men kortsiktigt... som idag. Att vi får ha bilarna någon annanstans. Ja inte så farligt egentligen... men det som jag tycker är skit är att ingen har sagt till oss på något sätt när asfalteringen skulle ske, att bilarna skulle vara borta (säger ju sig självt men om man inte vet när asfalteringen är så kan man ju inte ta bort bilen) och mellan vilka tider asfalteringen ska ske. Ja... vi fick veta detta igår enbart för att B kom hem på lunch och snackade med dem utanför, arbetarna alltså som då gjorde förarbetet.
Hade vi inte vetat det hade jag inte kommit till vårdcentralen som planerat, nu åkte jag tidigare än planerat så hade ju i alla fall hunnit komma iväg. Och eftersom vi fick veta det så parkerade vi bilen som jag skulle ha på ett annat ställe.
Och när jag kom hem från vårdcentralen och efter att varit och handlat mat så var det snudd på att jag inte kom in. De höll på att asfaltera runt trappen bortanför, hade det varit våran trapp upp, så hade jag inte kommit in utan att förstöra.

Hade vi inte fått vetat detta igår hade vi släppt ut våran katt vid 6-7tiden, före de börjar arbeta, och hur kul är det att ha en nyfiken katt strosande omkring het asfalt? Antagligen så hade väl Theo blivit rädd för oväsendet, men han hade ju inte kunnat komma och gå som han ville.
Dålig stil tycker jag det är ändå. En lapp i brevlådan är det väl det minsta man kan begära eller? Tänk de som inte visste, och inte kom iväg till avtalade möten. Eller varför inte jobb... hade jag jobbat normalt idag, skulle jag åkt 8.30 och då inte kommit ut. "Hej, jag kan inte komma på jobb idag för de asfalterar utanför och jag kommer inte ut". Hur skulle det låta? Jaja... ni fattar!

Och asfalteringen gjorde att mina planer på att sova efter hemkomsten från vårdcentralen knusades sönder av buller och bång.

Annars har jag suttit och pratat med några av mina kära vänner på msn idag. Tänkte kolla på någon serie, men att prata med dem var så mycket trevligare. Gärna flera eftermiddagar med sådant. Efter de skulle göra annat så damsög jag hela lägenheten och våttorkade köket, vardagsrummet, hallen och toaletten. Gjorde rent tvättkorgen och vädrade mattorna. Hade skapligt ont efteråt, så det undviker jag framöver. Sen kom B hem och vi lagade kycklingwok och efter det tänkte vi ta oss en tur på Björkelangen centrum, men valde att sova istället och det var så himla skönt och väl behövligt.

Nu sitter jag här, har "hjälpt" en kompis i frågekampen
Pumpen med några frågor. En fråga vet jag att jag har rätt på...men de andra? Ja, får se senare. Det är totalt 20frågor, och de flesta har tre underfrågor. Man har en timme på sig och det är rikstäckande. Tiden går lite snabbare än man tänkt. Den timmen gick väldigt fort kan jag säga!
 
Men ja... fick gjort lite meningsfullt i alla fall. Alltid kul med frågelekar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback