Liten öring

Igår var vi och fiskade. Fick 7 abborrar och 2 öringar. Inte bara jag då. Jag fick tre abborar och en öring. Fast den var för liten för att ta upp så jag fick släppa lös den igen. Drog i och för sig upp den andra öringen med men det var B som fångade den. Vi hade tagit cyklarna på bilen och åkt iväg. Sen stannade vi och cyklade 3km upp i skogen till Abborrtjern. Kunde nog åkt bil ändå upp, men då det är bom så vet man ju inte om den stängs. Den var öppen på väg upp... och på väg ner med men det kunde vi ju inte veta. Men det var skönt att cykla med.
Vi fick vår middag igår i alla fall och Theo fick några abborrar och lite öring. Han var nöjd med maten.

Idag ska vi nog fiska igen, men då från båten. Få se hur vädret blir. Sen den kommande veckan ska jag jobba fem av sex dagar. Härligt värre, eller inte. Men det är bara att hålla ut. Söker nytt jobb från hösten med. Vet ju inte hur det blir det nuvarnade så det är lika bra att försöka få ett fast eller fastare jobb.

Trevlig måndag på er, här i Norge är vi ju lediga idag.

Kommentarer
Postat av: mulin

Åh, vad mysigt att fiska. Eller ja, jag fiskar inte.. men jag gillar att vara vid vatten eller åka båt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback