Nya tag

Så var det måndag igen, en ny vecka och nya tag. Pratade med chefen på dagiset, kommer inte få vikariatet på 100%, men kommer få jobb 80% fram till sommaren, och sommarjobb och förmodligen något till hösten med. Kan nog leva med det till hösten åtminstone, sen vill jag ha säkra puckar. Och jag är så glad att jag slipper jobba på äldrehemmet. Har verkligen tröttnat på det nu. Har så lust att säga upp mig, men ska prata med Bent om det först. För jag har ju inget annat fast, men det är så jobbigt att jag MÅSTE dit var tredje helg. Skulle vara skönare att kunna säga, nej jag kan inte den och den helgen. Bara ta det då man vill. Någon helg då och då.

Nu har vi besök av en klasskompis till B. A ska stanna här tills på fredag morgon. Det ska bli trevligt faktiskt. Fast jag hinner ju inte träffa honom så mycket då B och A ska jobba tillsammans och ha patienter från morgon till kväll. Men ja ja... får väl försöka klara mig ändå. Jag kan alltid se lite på tv och sitta och slappa vid datorn. Och förståss busa med katten.

Snart är det påsk också, och då ska jag hem. Hem till Falun. Det ska bli himla trevligt. Hoppas vi slipper stressa runt, ska försöka se till att ha det slappt och bara göra det vi orkar. Men hursom ska det blir trevligt att få komma till mormor igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback