Lugn helg

Ja, så har åter en helg gått förbi. Och vad har jag gjort med den? Inte alls mycket. I lördags så firade vi B mormor och Bs kusin med pojkvän var där samtidigt, planerat så vi kunde träffas allihopa. Himla trevligt var det. Ska till kusinen en sväng fredagen då vi åker till Göteborg. De har flyttat till ett hus i januari så vi ska se hur det bor. Inte för att jag sett hur de bodde tidigare, men jag visste vart det var då vi åkt förbi där flera gånger.

I söndags så var det inte så mycket att göra. Tog en kort promenad i solskenet och det sköna vädret. Såg en bra film på kvällningen. B sa att kanalen den gick på var bara för äldre. Och ja... jag är ju äldre än B så varför inte? Han såg den han med och tyckte om den han också... så då gör det väl oss jämlika. Till saken hör att det inte alls var en film bara för äldre. Wedding craschers hette den men hur den stavades är en annan sak och hör inte hit. Men den var rätt okej och hade sina skrattpunkter.

Idag så jobbade jag på dagiset igen, inte så många barn idag så man trodde att tiden skulle gå långsamt fram, men den gick så otroligt fort så jag vet inte vart dagen tog vägen. Imorgon så är det så få barn där så att ingen behöver jobba. Med andra ord...det är inte några barn alls där imorgon. Och resten av veckan är det stängt. Inte för att jag skulle jobbat imorgon för då ska jag på gammelhemmet igen, efter tre veckors ledighet. Eller, ledig har jag ju inte varit, har bara inte varit där. Så otroligt härligt!

Och på onsdag åker vi till Sverige och Dalarna. Det ska bli otroligt skönt att komma bort härifrån ett tag. Så ni anar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback