Peugeot 307 sw

Ja, igår var det en rätt så bra dag faktiskt. I tisdag och onsdags mindre bra. Tisdags var det bedrövligt, onsdags gick väl an på dagen men vart trevligt senare på kvällen då jag åkte in till Sagelva dagiset, där jag kommer att börja jobba. Det var visning inne i lokalerna och jag träffade ledare och några andra som också fått jobb. Det är ett helt nytt dagis så det känns bra att vara med i starten. Inget är liksom fast utan allt blir nytt.
Igår så åkte vi in och kollade på bil. B hade varit där tidigare i veckan och sett på den och gillade den. Var inte direkt glad att jag inte fick vara med från början men jaja.... Det var en bil vi sett på nätet så vi visste hur den såg ut och så. Den var skön att köra och verkade himla bra. Så vi köpte den. Kan ni fatta! Ja... jo, det enda som hindrar är väl att vi inte får finansiering till den, men försäljaren trodde inte det skulle vara några problem. Avbetalning på fem år så det ska vi nog klara. Lånade ju inte hela beloppet så det blev inte så enormt mycket per månad heller, vilket känns bra.

Lite bilder på bilen (som för övrigt söker ett namn):
 


Visst ser den fin ut. Färgen är kopparröd, och det är väl passande för mig som är från Falun, eller hur? Taket är ju hur coolt som helst. Innan gillade jag inte alls idéen med att kunna se ut genom taket, men det går ju faktiskt att ta för om man vill det. Och det var lite coolt att sitta och kunna se upp i himlen. Om mina barn blir som mig, ja... då kommer de älska åka bil ännu mer med detta tak. Dessutom är det tre säten bak, det tycker jag är mycket bra, trepunktsbälte på alla tre och den som sitter i mitten får ett eget säte och slipper sitta inträngd. Ja, det kanske hen måste göra ändå, beroende på hur stora de andra två är, men det är inte ett och samma säte över hela, det är bra det.

Senare i går kväll så var vi hemma hos BR och H och åt lasagne och spelade Sequence. Himla trevligt. Såg lite på fotbolls em och sen serien kidnapped. Himla bra kväll var det. Trevligt att träffa dem, trevligt att spela spel. En härlig torsdag. Tänk om denna dagen kunde bli detsamma. Men jag tvivlar. Ska ju jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback