Theodor

Ja, vår lilla kattepus är sjuk. Igår så började han bete sig konstigt. Gick undan och sov för sig själv, slö och matt. Reagerade inte på att vi kom och gick och hade dörren öppen. Normalt brukar han vara i farten och villja ut. Följde med honom lite extra senare på kvällen och märkte att han inte fick ut något när han var på dass. Kissa klarade han av, men inte det andra. Var dit flera gånger utan att lyckas. Så förstoppning är det väl tänkte jag och sökte på nätet efter hur man skulle kunna hjälpa. Hittade massa bra tips som jag skulle ta tag i idag, när affärerna var öppna.
Under natten så spydde han två gånger, sista gången bara vätska. Och i dag när affärena öppnade åkte jag och köpte norsk variant av messmör, tonfisk i olja och så blötmat som han skulle få njuta av efteråt. Skämma bort han riktigt. Men åt han? Nope! Varken ätit eller druckit och när jag tänkte efter så hade han inte gjort det sen igår vid två tiden kanske. Så jag ringde vetrinären och fick komma dit med honom på en gång. Och han undersöktes, togs röntgenbilder och så kom chocken.
Han mår inte bra. Visst, det var massa gas i magsäcken och något som var i början av tarmen, de visste inte vad. Och så var det hjärtat. Han har hjärtproblem, stackarn. Så få se om vi får hem honom. Kanske bästa är att han får somna in ändå. Ska inte dra några förhastade slutsatser innan vi hämtat honom i eftermiddag. Men vi ska göra det som är bäst för honom. Oavsett hur ledsna vi kommer bli. Världen kommer rasa samman för oss, men det får den göra bara Theo har det bra.

Och denna vecka som skulle bli så bra. Och så blir den så här. Hoppas vi kan glädjas åt morgondagens händelser åtminstone. Se lite skilnad på saker och ting. Få se hur det utvecklar sig. Sorgligt är det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback