Vad hände?

Ja, igår skulle jag och B äntligen tillbringa en hel kväll tillsammans. Se på film och bara sitta i soffan och mysa. Vad hände? Jo, vi åt mat, kycklingsallad (himla gott). Och sen la vi oss för att vila lite efter maten. Båda var utslitna efter dagar med jobb och mindre sömn. Och vad gör vi? Jo vi somnar och sover en stund. Vaknar runt tio tiden och funderar på om vi ska gå upp och se på tv-serie, men vi fortsätter och sova. Vi hade i och för sig inte sovit så jätte länge då, kankse en timme, men var så trött att vi fortsatte att sova. Och sov gjorde vi till klockan ringde, kl 07.00. Vaknade en gång vid ett-tiden. B var upp och drack mjölk. Annars har vi sovit. Och jag somnade efter frukost en timme med. Så för min del blir det ungefär 10 timmars med sömn. Och vi som skulle umgås, men än att bara sova tillsammans. Fortfarande himla trött så jag funderar på att sova lite till. Men det kan jag väl inte? Ska jobba om fem timmar.
Appropå jobb så kommer jag jobba massa dagar denna månad. Så gott som heltid. Det som är bestäm nu är jag uppe i 80% om man räknar 40timmars arbetsvecka, men eftersom jag jobbar skift och helg så ska det vara 137 timmars arbetsvecka och då är jag uppe i 90%. Fast jag vet inte hur jag ska räkna...jobbar ju både skift och icke skift. Men 85% då... är det bra eller? Jajjemensan, det är det!
Men kunde varit lite mera ledigt emellan. Nu har jag jobbat fem dagar, ledig i måndags, och så har jag jobbat i två dagar nu, sen 7 dagar till på det. Nio dagar i rad. Och det kan bli upp till två till. Men funderar på att säga nej, eller inte jobba fulla dagar. Det är ju fördelen att vara vid behov. Och att ha jobbat i nio dagar i streck. Kan ju säga... ja jag kan jobba men inte fulla dagar då jag jobbat så mycket den senaste tiden.

Sen hoppas jag så starkt på Killingmojobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback