Körd

Idag har jag blivit körd till och från jobbet. Inte av B den här gången, utan av hans föräldrar. Ja ni läste rätt! På morgonen kom svärfar och körde mig på jobb, och i eftermiddag kom svärmor. Det händer saker här. Det är nämligen som så att B måste ha bilen onsdagar och måndag då han jobbar i grannkommunen. Och det tänkte jag ju inte på när jag tackade ja till jobb idag. Men det löste sig ju ändå. Om det händer fler gånger så får jag komma ihåg att tacka ja till rätt tid, så B kan köra mig.

Det har varit en bra dag idag. Barnen kände igen mig och jag tror jag gillar att jobba på dagtid. Har gjort något vettigt idag, i flera timmar, och klockan är bara halv sex. Det är inte illa det inte. Jag hoppas jag får jobbet på Killingmo, i alla fall komma på intervju. Skulle vara härligt att få vara med från start och inte bara följa i gamla fotspår.

Igår hjälpe jag Sara med bordplacering, det gick faktiskt bra. Få se om det blir så. Föreslog att hon skulle försöka igen nästa vecka och får hon till samma så är det ju bra som det är. Tittade lite på hur den eventuella bordplaceringen skulle kunna vara på mitt eventuella bröllop. Jag har starka misstankar om att B vill vara tradiotionell så jag gjorde en sådan placering, och fick till en himla bra tycker jag. 45 gäster blev det med. Haha... ja, jag vill ju gärna ha lite färre, men så många färre blir det inte. Det är ju inte bara vänner och bekanta, det ska vara respektive med så då blir det helt plötsligt lite fler. Men det kommer ju inte bli något bröllop inom den närmsta tiden, men det är roligt att fundera och drömma. Och utifall när det blir, så är ju hälften redan planerat och klart, det vill säga om B samtycker.

Ikväll så ska vi nog bara njuta av att vi har en hemmakväll tillsammans. Det är inte ofta det. Antagligen så kommer vi väl göra något, men om det bara blir här hemma med ingenting så kommer det vara en underbar kväll ändå. Kanske kan lura B att kolla på film. Eller det kanske går något bra på tv. Får väl se vad som händer och sker. Skönt att vara ledig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback