Galet!

Det är väl ändå bättre att låta ormen dö och försöka rädda hunden.

Kommentarer
Postat av: Ormägare

Hur gammal är du?? Läste du inte artikeln. Hunden ÄR redan död innan ens ormen börjar äta. Så rädda hunden och döda ormen... jaja... tänk själv. Jag ska inte ens behöva kommentera den kommentaren...

2008-02-27 @ 20:42:52
Postat av: Bloggägaren

Hur gammal jag är har väl ändå inte med saken att göra. Och ja... jag läste artikeln. Och om hunden redan var död, då skulle väl den inte ha klorna ute? Eller? Jag skulle inte vilja ha mitt husdjur i magen på en orm, vare sig den var död innan eller om den åts upp levande. Jag ser inte tjusningen med att ha ormar som husdjur. De hör naturen till. Och om det inte framkommit så har jag inte så mycket till övers för ormar över huvudtaget.

2008-02-27 @ 22:05:23
Postat av: Jag igen

Nej vem vill ha sitt husdjur i en orms mage. Du måste ju först se det ur hela perspektivet innan du kan klandra någon eller något som bara gick på instinkt. Det var inte hunden fel att den åkte dit, det var inte ormens fel för att den gick på hunden (det kunde varit en katt, gris, fågen, you name it. Hade troligtvis inte spelat någon roll) utan skulden ligger på ägarna själva för att de insåg risken men gjorde inte ett dyft åt saken - så våga inte klandra och göra ormen till bov. DET är däremot orättvist!!

Tjusningen - vi köper reptiler och amfibier för EXAKT samma anledning så du skulle köpa en hund, katt, fisk eller fågel.

2008-02-28 @ 11:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback