Efter helgen

Ja, nu är det måndag. Igår var jag på spa, det var härligt. Eller ja...bubblade och bastade, och så skönt det var. Det måste ske flera gånger. I lördags var vi på 62årskalas. Bents kompis BR och tjej H fyllde år den 7 februari, 31 år. Så det firades ihop i lördags. De fick bara vinglas. Haha...först kommer jag och Bent med två vitvinglas med deras namn ingraverat, sen kommer nästa med fyra rödvinglas och sen nästa med fyra vitvinglas, de åtta i samma märke. De hade visst önskat sig det, men det hade jag och Bent missat. Eller, vi frågade inte. Så det kan gå.
Idag har jag och Sofie varit in till Strömmen och schoppat. Jag som inte skulle ha så mycket köpte fyra plagg. Ett vitt bomullslinne, en grön tunika grejs... sammanlagt 97kr. Billigt och bra. Sen i en annan affär blev det en trefärgad linne/klänning/tunika, och ett tunnare linne i lila färg, sammanlagt 79kr. Billigt och bra! 176kr för fyra plagg, det är bra det tycker jag. Jag älskar rea, men måste ju till att jag prövade en hel del till, men som inte passade eller var något annat fel på.
Sen har jag tränat massa idag. Varit riktig duktig. Tänk om jag kunde fortsätta så. Men jag vet inte... vill ju så gärna men vill ändå inte. Men ska försöka.
Ska på intervju imorgon, och på onsdag och fredag ska jag till Ekeberg igen och jobba på dagiset. Sen torsdag, lördag och söndag blir det de dementa som tar min tid. 5 dagar denna vecka då, det blir väl bra. Tjohoo! Jag hoppas att jag får dagis jobbet på Killingmo. Skulle vara så skönt att ha riktiga tider och lediga helgen. Även om jag kommer tjäna mycket mindre men vaddå? Det är roligare med dagis.

Sen längtar jag så enormt efter att få flytta härifrån. Jag längtar efter socialt! Jag längtar efter nästa gång vi blir ett gäng. Ja, det blir väl Göteborg nästa, om vi får med oss BR och H ner. Annars blir det en härlig slapparhelg med Bent. Sen blir det bröllop i maj. Då är vi några som ska hyra en stuga i närheten av bröllopet. Det ska bli skoj. Jag längtar, jag längtar. Varit så skönt med socialt i helgen. Jag törstar efter det. Just ja... Bent får ju besök i mars av Anders... det ska bli skoj. Lite förfriskningar i den gråa vardagen är aldrig fel.

Jag längtar jag längar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback