Dags før lite norska!

Eller varfør inte svenska på norskt vis? Det låter væl ænnu bættre, det tycker jag i alla fall. Før skriver jag norska blir det bara massa fel, och det vill jag inte. Sitter just nu på Bents jobb, med en norsk dator, dær av alla konstiga ä och ö. Som ni ser kan jag få till riktiga æ och ø men varfør krångla till det nær man kan gøra lætt før sig?

Bent misshandlar Sofie och jag sitter i lugn och ro hær bredvid och skriver på min blogg. Tænkte att det kanske var dags nu. Sorgetiden ær øver och det ær dags att længta før fullt nu. Nedrækning kan man ha till mycket, precis som min kæra væn Anso påpekade i sin kommentar på førra inlægget. Men min nedrækning ær till något speciellt. Vad? Det får ni alla som læser hær, læsa om efter tiden gått ut. Så det så! Det finns några som ær privilgerade att veta och ni vet vilka ni ær nu. Sen kanske det ær två saker jag ræknar ner till...det vet man inte. Och den andra saken..den får ni andra inte veta førræn till sommaren kankse. HAHAHA! Nej, nu var jag elak, men så ær det. Vissa saker håller man før sig sjælv, medan andra kan man fritt basunera ut. Eller hur stavas det nu igen?

Snart ska jag och Sofie gå ut i den stora staden Aurskog... vi ska gøra stan som det så vackert heter. Kommer væl ta en så dær 15 minuter om vi inte ska gå in i alla butiker och leta efter något. Men det ska vi nog inte. Ska nog bara handla lite mat, men det gør vi nær Bent har slutat. Det tycker jag i alla fall.
Snart måste Bent sluta misshandla Sofie... hon skriker ju så fruktansvært illa, kan tro hon ska dø vilken minut som helst. Nej då...så illa ær det inte. Bara några aj hær och aj dær. Før er som inte førstått det så masserar Bent Sofie. Hahaha!!!
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback