Alkohål!

Detta är rätt typiskt... så fort man skriver om alkohol och speciellt negativt, eller ja positiv för att vara utan, så kommer alla dessa konstiga kommentarer. Nej, konstig och konstig vet jag inte.. men om man bara LÄSER mitt förra inlägg, som var en resultat av tankar från denna artikel, så skulle inte en sådan där kommentar komma.

"inte kunna hålla sig borta" är ju inte hela meningen, fortsättningen är ju UNDER AMNINGSTIDEN. Hur lång kan den vara tro? 1år som regel, kan var mycket kortare, eller mycket längre. Så graviditet och amning kanske utgör sig på ett period på två år. Är det verkligen så hemskt att vara utan alkohol två år, när man har ett spädbarn att ta hand om?

Det måste man väl ändå vara beredd på när man ger sig in på det här med familjebyggandet. Sen personligen så skulle jag helst vilja se att hela barnens uppväxt är alkoholfri. Men det är inte många barn som får. Så egentligen så skulle jag vilja se att barnen slipper se båda sina föräldrar påverkade. En borde vara nykter så han eller hon kan köra om något skulle hända barnen. Och om man vill festa ihop med alkohol så kanske någon annan kan ta hand om barnen den helgen.

Jag kom just att tänka på en dikt eller vad man kan kalla det... lägger in det som ett eget blogginlägg. Något att fundera på. Kan lika gärna berätta att det inte är jag som skrivit det, vet inte vem men om man söker på den så kallade" avsändaren" så hittar man flera ställen som versen finns på. Det ni! Det är inte bara jag som är nykterist här i världen och kämpar för att få fram sanningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback