Ultraljud igen

Ja...visst är det skoj. Vi kommer få se vårt pyre imorgon. Ja... inte på riktigt utan på ultraljud. Fast jag vet ju inte hur länge vi får se henne. Ska bara kolla vilket läge hon ligger. Och det skulle inte ta så lång tid trodde barnmorskan. Ja... varför detta nu då? Jo...var hos barnmorskan idag. Hon kände efter och sa att pyret var gott fästat. Vi fick också känna så nu har vi känt pyret där nere. Sen frågade hon om jag kände att hon hickade någon gång och det har jag ju, och då visade hon/frågade hon var jag skulle känna som mest, och det var långt nere. Men det gör jag inte...känner ju där om jag lägger handen där, men mest känner jag vid sidan om naveln. Sen frågade hon vart jag kände mest sparkar, och det är mera åt sidan, men i höjd med naveln. Hon tyckte det var långt upp för hickningen och långt ner för sparkar. Hon kände lite till om det var huvudet i bäckenet. Hon var 80% säker på att det var huvudet, men ville vara 100% säker så hon bokade in oss på ultraljud imorgon.

Så...det kanske är sätesläge. Inte skulle jag bli ett dugg förvånad. Hon vägrade ju vända sig vid första ultraljudet, låg envist med ryggen emot så vi fick göra ett nytt ultraljud. Vid det andra ultraljudet vägrade hon visa ansiktet. Höll konstant för händerna. Och nu har vi försökt med homeopati att få ut henne lite innan det är beräknat, men nej då...hon ligger kvar i magen. Försöker väl visa redan nu vem det är som bestämmer. HA! Inte är det hon inte... inte när hon kommer ut. Så hon har väl lagt sig med ändan neråt för att protestera ännu mer.

Imorgon är det en vecka kvar till beräknad födsel. Kommer hon då tror ni? Nej, jag börjar mer och mer tro att hon kommer bli tvingad ut den 26 december. För kommer hon inte själv innan så blir jag igångsatt då. Men jag hoppas ju att hon kommer innan jul.
Vill ha hit mamma och bror med fru, och de kommer inte om inte pyret har kommit. För då kommer de ju kanske fira jul ensamma här, och de vill de väl inte. Men trist är det om de inte kommer.

Och även om jag nyss kommit hem när mamma ska komma så vill jag att hon kommer. Vill hellre ha mamma här som hjälper än någon annan. Ja... B förståss, men det är inte han jag menar.
Så snälla.... låt mig få bära magen på armen inom en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback