Julen har varit här!

Nu har julen varit här och är på väg bort för i år. Och var har vi gjort av denna tiden? Ja, det kan man undra. Min mamma kom hit i måndags och på tisdagkväll så kom min bror med fru hit. På självaste julafton så åkte jag och B och lilla I till kyrkogården för att träffa Bs släkt. De samlas och sätter ljus på Bs farfars grav. Så fick alla dem se lilla I med. Blev väl omkring en timme där... ja, vi gick till en annan grav med (kusin, tremänning eller nått sådant).
Väl hemma var det att ta det lugnt, göra sig iordning till kvällen och ta hand om lilla I.

Julaftonen firades här med de mina och Bs föräldrar. Åt svensk och norsk julmat, sen så var det julklappsutdelning pch efter det blev det risalamalta. Det var massa paket under granen. De mesta var till lilla I som sov sig igenom hela klappöppningen. Själv fick jag en matberedare som jag ville ha. Presentkort hos en frisör som jag ska använda till att tona håret, dukar, godis, varm(kall)vattenflaskor och filmen Mamma Mia (den kommer nog vara en favorit ett tag) och så fick vi en jättefin och TUNG vas från bror och V.
Annars var kvällen rätt kylig pga några. Inte så lätt att få igång någonting med svärmor och sen när mamma vet om allting så blir det bara krystat. Men svärmor kunde försökt i alla fall. Men nejdå! Jaja...

Igår var det bara en hemmadag och idag så har bror och V fått åka skidor. Första gången för V då.... gick bra vad jag förstod. Ramlade en hel del, men hon åkte 3km i alla fall. Trodde ett tag att hon skulle åka några meter sen vända om. Och senare så åkte vi en tur runt byggden, blev inte så mycket men bror och V fick se lite omgivningar mer än detta bostadsområde. Imorgon drar alla hem. Kommer vara konstigt tomt efter dem. Senare imorgon så kommer pappa och lillebror hit. Vet inte hur länge de stannar, men tror inte det blir så länge. Någon dag max.

Sen efter nyår så börjar vardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback