Ett vinterland utanför fönstret

Det snöar här, och det snöar och snöar hela tiden. Mest på nätterna verkar det som. Började i söndags och nu så är det massor av snö. På vårat balkongräcke, som är orört så är snön minst två decimeter hög. Man ser inte bilarna på vägen mer om man sitter vi köksbordet. Och allt utanför ser ut som ett vinterland. Så vackert! Få se hur länge detta håller i sig. Bara det inte blir massa plussgrader så det börjar smälta och fryser på igen...då blir det ju rena isgatan.
Vägen upp från storavägen till oss är lite sladdrig, den plogas ju inte lika ofta. Men vad gör det... får åka som folk och ta det lugnt. Inget problem. Har nästan hellre sådana vägar än bara vägar. Det passar bättre in.

Annars är det den 3:e december idag. Och ingen bebis. Ville ju så gärna ha ut henne igår, men hon lyssnar ju inte på sina föräldrar. Verkar inte gjort det under dessa 9 månader så varför börja nu? Är nog tryggt och gott där inne så pyret stannar nog till sommaren tror jag. 7-9 dagar till beräknad förlossning. Tror ni det sker innan dess? Nej, det tror inte jag. Blir nog igångsatt. Har ju haft en relativ bra graviditet, så summan av den blir väl en långdragen och hemsk förlossning.

Hmm...men målet är något fint och sött. Vill lukta på bebis nu!!!

Kommentarer
Postat av: Elvira

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback