2008

Idag är det sista dagen på detta år. För ett år sedan var jag vid denna tidspunkt i Svärdsjö hos mormor och morfar, på väg att åka till Hallstahammar till AS. För ett år sedan, ja det har gått evigheter sedan dess. För ett år sedan levde morfar. För ett år sedan så fanns inte tanken på att 2008 skulle bli som det blev.

Nyårsnatten firades i Hallstahammar hos AS tillsammans med S & J, hundar och Theo var med också.
Morfar dog två dagar in i 2008, helt plötsligt. Helt ofattbart och jag befann mig hemma i Norge och kunde inget göra för att hjälpa. Den 3:e så födde M sin tjej E. Ett nytt liv, en liten 08. I mitten av januari så bestämde jag och B att vi skulle försöka bli gravida, eller låta bli att undvika graviditet. Blev gravid på en gång men den slutade i missfall. Blev gravid på en gång efteråt igen. Och nu har lilla I kommit. Att vi också skulle få en 08 hade vi inte en tanke på för ett år sedan. Ett år är långt!

För ett år sedan så jobbade jag på Björkelangen sykehjem, nu gör jag inte det längre. Sa upp mig i somras.  För ett år sedan.... ja! Det har gått väldigt fort egentligen om man tänker efter. Men ändå har det hänt så mycket 2008. Min kusin T har fått en son. Jag har fått fast heltids jobb! B har fått ett fast 50% jobb. S & J vigdes under våren. Jag har gått 41 veckor som gravid. Eller ja egentligen 45½ om man räknar med den första graviditeten.

Är det något mer stort som hänt 2008? Jo vi har köpt lägenhet och flyttade in i höstas. Köpt nyare bil. Så det har hänt en hel del runtomkring mig. Det har ju hänt lite mer, men resultatet kommer ju inte förrän 2009 så de sakerna räknas inte helt in i 2008, eller gör det det? Till exempel vänner som också ska ha barn, men att de föds 2009. Bs två kusiner ska få smått 2009. Det påbörjades ju 2008. Men räknas det? Nej, det får höra till 2009.

Sen så har det hänt en del annat som inte är så personligt. Så som Barack Obama som valdes till president i USA. Egentligen så vill jag inte lyfta fram något som handlar om USA, men detta måste ändå ses som positivt.

Sen har det hänt en hel del sorgliga saker med. Först och främst min kära morfar, men det har jag nämnt. Sen har vi Max och Saga, vilken fruktansvärd händelse. Sen det som hände Engla var hemskt. Barn ska inte behöva dö för tidigt. Inte utan anledning, eller ja... inte bara så där. Är de sjuka så är det en sak, även om det också är utan anledning. Men mördade, det är så onödigt! Finns ingen logik i det alls.

2008 lider mot sitt slut och 2009 är på ingående. Det väntas en hel del under 2009 med. Har nämnt några barn, men inte alla. M ska få nr2 i februari. S ska få nr3 i mars, BR & H ska sitt första i februari, Bs kusin L i januari, och kusinen H i juni. Det är fem stycken det. Och så hoppas jag att L och S får sina första under 2009 med. I så fall blir det 7st under 2009. Det är inte illa det inte. Om inte annat så att det blir producerat under 2009, och då kan det ju bli några fler. M vill ju ha en nr 2, och likaså C. Frågan är när dessa kommer. 2009 eller senare?

Och jag kommer få uppleva 2009 med lilla I. Ser fram emot varje dag med henne. Hoppas nu på lite varmare dagar så vi kan ut och gå lite mera. Och att hon blir mera med. Är ju bara 2 veckor idag och ändå har så mycket hänt med henne. Det kommer gå fort. 2009 kommer gå fort.

För ett år sedan... det känns som evigheter sedan. Nästa år vid den här tiden kommer jag nog säga/skriva: var har 2009 tagit vägen?

Bilder från året!

Vi köpte bil...

 
Vi väntade pyret...

 
Vi köpte lägenhet...

 
Och så kom lilla I lagom till jul. :-) Mitt lilla hjärtegull!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback