Uppdatering

Kanske dags att uppdatera lite. Var ett tag sedan och jag har egentligen inte större ork att sitta här, men ska försöka vara vaken ett litet tag till. I måndags började jobbet på allvar. Barn kom in i bilden och vi går fulla dagar och på schema. Alltså inte samma tid varje dag. Stress stress och åter stress. Upp tidigt, måste minst åka 1 timme för jobbstart, kan bli två timmar om det visar sig att jag ALLTID kommer försent. Jobba 7,5timme med att passa småbarn och så hem, som kommer ta mellan 1-2,5timme. Räkna ut de dagarna ni! Vet inte hur länge jag kommer att orka, hoppas det är så hektiskt dessa första dagar och att det lugnar ner sig. Och ryggen värker som bara den. Hoppas det går över tills imorgon när det blir en ny dag med hårdkörning för ryggen. Även om jag tänker på hållning och ställningar så är det inte så lätt när barn vill bli burna och jag kan ju inte hela tiden skippa över till de andra, speciellt inte när barnet i fråga bara vill vara hos mig.

I helgen så var jag och B och ett par vänner till oss i Trysil. Eller snarare lite utanför i deras hytte. Det var en underbar helg, koppla av och gå på tur i fjället. Mer sådant. Och deras tax och vår lilla Theo lekte bra samman. Haha...ibland var det roligare att se på dem än att spela spel eller vad vi nu gjorde när vi var i stugan. På söndagen var jag dålig. Trodde mest att det var för att jag var så trött. De andra gick på tur och jag la mig på soffan och somna direkt och sov de två timmar de var borta. Och var lika trött efteråt med. Sen kom illamåendet som börjar mer och mer försvinna nu, tre dygn senare. Hoppas det går över så jag får uppleva några härliga dagar med. Vet att de finns för dem har jag upplevt så sent som i lördags och så gott som hela förra veckan. Kom igen säger jag bara, låt mig få slippa illamående och spysjuk, i alla fall på jobbtid.

För övrigt? Ja....just nu finns det väl inte så mycket mer att säga. Längtar till helgen kanske! Ja.... det är något som jag verkligen gör. Så det skriver jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback