Jobbigt

Nu har jag jobbat fyra dagar denna vecka, och är helt slutkörd. Är det på grund av graviditeten eller för att det är himla mycket på jobbet, eller är det en kombination? Det underlättar inte att det dessutom är jobbigt på hemmafronten heller, psykiskt. Både med en kommande flytt som kommer att ske över ett fåtal dagar, när vi samtidigt jobbar. Förhoppningsvis får vi komma in sista helgen i september. Annars kommer jag bryta ihop. Orkar inte med all denna stress.
Och till råga på allt ska jag jobba tre dagar till denna vecka, och lägger man på nästa vecka så är det åtta dagar kvar på jobb innan det är helg och vi ska till Göteborg och Ullared.
Jag kommer inte orka. Jag vill ta ledigt och åka bort och komma tillbaka när allt är klart. Kan ta med mig Theo så han inte är ivägen.

Det hade nog varit så här även om jag inte varit gravid, men har en misstanke att jag skulle orkat lite mera. I vintras jobbade jag ju tolv dagar i rad utan att klaga, även om den trettonde och lediga dagen var efterlängtad.

Magen växer och vissa dagar känner jag mig som en fet kossa. Andra dagar känner jag mig inte gravid alls. Än så länge ser jag väl fet ut antar jag, eftersom många på jobbet inte ser magen. Fick senast idag en kommentar att jag inte alls var så stor för att få i december. Undrar hur de såg ut, eller om de glömt bort allt! Jag vet inte. Magen står ju inte ut direkt, men nog tycker jag att det är en gravidmage alltid. Men å andra sidan vet de ju inte hur jag såg ut innan heller.

Just ja.... appropå jobbigt, imorgon så åker vi till Elverum och ska bo på camping i en stuga. På lördag är det upp vid fem/halv sex och sen åka till Roma där B startar i Birken-rittet (cykeltävling) och jag ska köra till Lillehammer och hämta upp honom där några timmar efteråt. Och jobba på äldreboendet efteråt och upp tidigt på söndagen. Härligt värre! Eller inte! Ja, det är inte lätt just nu. Men det är bara bita ihop och hålla ut och skippa allt som heter socialt liv.

Önska mig lycka till är ni snälla! Det lär behövas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback