Imorgon

Det är nu inte många timmar kvar tills jag börjar på nytt jobb. Nervös? Vet inte, lite spänd förväntan kanske är bättre ord. Träffa alla som ska jobba där och se hur man passar in. Mer nervös inför fredagen tror jag. Visst, de flesta kommer säkert få veta att jag väntar barn imorgon då jag tänkt berätta för ledaren innan vi börjar. Men annars? Är det alkohol med i bilden på fredag? Hur stor berusningsgrad kommer det vara? Har ju ingen aning om vilka människor det här är. Kan vara helt reko men ja... kan väl hoppas att det inte blir så illa eftersom det ska vara gruppövningar i det hela med.

Väntar nu på att hänga upp lite tvätt sen ska jag lägga mig och läsa och hoppas att jag blir trött. Inatt som var så la jag från min boken vid ett för att det kändes som det var dags att sova och sen låg jag och halvslumrade hela natten och förmiddagen. Det har jag ingen lust till att göra denna natt.

Men det känns skönt att börja jobba i alla fall. Så jag får gjort något på dagarna. Dessa två arbetslösa dagar har bara  varit att slappa i sängen med den härliga boken. Kan inte släppa den, den är ju så bra. Läser andra boken i serien Millennium av Stieg Larsson. De flesta har väl säkert läst den redan, om inte? så är det dags att börja nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback