Veckans alla dagar...

Så trött att jag inte kan sova. Hänt flera dagar i rad nu... önskar bara att jag kunde sova. Som för någon vecka sedan, då kunde jag minsann sova...sov flera timmar. Säkert 12-13 timmar på streck, två dagar i rad. Det var skönt det!

Idag är det måndag. Imorgon tisdag och dagen efter det är det onsdag. Det visste ni väl inte? Men nu vet ni faktiskt. Och efter onsdag kommer faktiskt torsdag och då mina damer och herrar! Då åker jag till Dalarna. Det ska bli så skönt att få komma hem, även om jag inte riktigt kommer att vara hemma. För vi är några som hyrt en stuga utanför Hedemora. Jag, B, A, C och lille R. S och J kommer nog förbi på torsdagen.

Och efter torsdag kommer fredag och då händer det en hel del. Först så ska jag och B till Svärdsjö. Morfar ska ned i jorden... urnsättas. Begravningen var för ett bra tag sedan men ja...saker tar sin tid, speciellt när alla vill ha möjligheten att vara med. Sen så blir det en kort stund hemma hos mormor innan jag och B drar vidare till Grönsinka och till S's föräldrars sommarstuga för att grilla. Jippi! Årets första riktiga grillning! Tjohoo!!! Det ska bli gott.

Sen... efter fredagen...då blir det LÖRDAG. Och på lördag så sker det som först och främst är anledningen till att vi åkte till Dalarna denna helg och för att vi hyrde stuga utanför Hedemora. Då... i en kyrka på Norn's bruk gifter sig S och J. Och efter så åker vi till ett litet ställe som heter Nås och firar. (Nej det är inte Nås vid Vansbrohållet, utan det är nämligen Nås utanför Hedemora, så det så!). Och förhoppningsvis så blir det inte alltför sent firande för lilla R måste nog sova före tio.

Sen... efter att nästan alla veckans dagar har gått så är det den sista dagen, nämligen söndagen. Då åker vi alla hem till vårt och denna vecka är ett minne blott.

Hoppas det blir en bra vecka, och hoppas morgondagen går fort fort... och onsdagen går lagomt fort och torsdag-söndag går så där sakta som dagarna hittills har gått i april. Tycker det ska fortsätta så veckan ut förutom imorgon förståss. Sen vill jag önska en sak här... jag önskar mig fint och soligt och varmt väder på lördagen. Helst hela vistelsen i Dalarna... men ska det regna så får det göra det någon annan dag än på lördagen, då vill jag ha varmt så jag kan ha min klänning på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback