Snålskjuts!

Eller ja, riktigt så var det inte. Hade bilen till jobbet idag, kände mig inte så bra imorse så jag ville cykla. Men då B ska ha bilen til Sörumsand på måndagkvällarna så var jag ju tvungen att åka dit med bilen efter jobbet. Var ju fint och varmt ute så det var utmärkt promenadväder, men jag var så trött och var inte helt i form så jag vill ju ha skjuts hem, men B hade inte tid. Så jag var tvungen att gå hem. Sa att jag kunde lifta hem, men det fick jag verkligen inte för att man vet inte vilka odjur som bor här. Vaddå? Alla är väl snälla här sa jag, och B sa nej du! Jaja...för kort väg för att lifta med. Tar ju bara 20minuter att gå hem så det var bara knalla å gå.  Skulle i alla fall posta ett kort så det var lika bra ändå. Men bäst som jag går där mot macken där man köper frimärken kommer BR i bil och frågar om jag vill sitta på! Ahhh.... klart man tackar ja! Han hade hjärta nog att vilja vänta tills jag varit inne och köpt frimärke med. Härligt! BR är så snäll! Hur kunde han veta att jag inte ville gå just idag? Det var ju så fint väder så han kunde ju bara hejat och åkt vidare.

Bestämde träff på fredag i alla fall. Det var länge sedan alla fyra (sex med djuren) var samman bara vi. Så bjöd hem dem till oss på lite mat och film. Vi var ju tvugna att höra med våra respektiva men vi trodde nog att det skulle gå bra annars skulle vi höra av oss.

Sen så när jag kom innanför dörren så frågar mamma om hon och hennes kompis kunde komma i helgen. Just ja, det var denna helg tänkte jag. Men ja...varför inte. Får väl ta en annan kväll med BR och H då. Inte mer med det. På söndag med tidig mat och lite film då. Eller nått. Får veta mera imorgon hur det blir med det hela. Hur som så kommer det bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback