Personalmöte

Ja, då har man varit på personalmöte på gammelhemmet. Var länge sen man var där nu. Eller ja...tre veckor sedan jobbade jag en dag extra. Men min fasta helg jobbade jag för sex veckor sedan, och nästa är om tre veckor. Var ju sjukskriven en helg och så hade jag semester denna som var. Härligt är det, för egentligen vill jag inte dit så som det är nu. Har i alla fall sagt ifrån att jag inte vill vara tillitsvalgt längre, då jag bara kommer jobba där var tredje helg och förhoppningsvis få ett fast jobb på dagiset. Det kanske inte kommer att hända, men får väl se. Ska påminna B om att han ska hjälpa mig att söka högskolan här i Norge, deltid och fyra år. Då har jag större chans att få ett jobb på dagis samt med högre lön. Kommer jag inte in till hösten tänkte jag söka till våren på en distansutbildning i Sverige. Tre år men heltid förståss. Så få se vad som sker. Kommer ju hända en hel del i år med.

Var i alla fall trevlig att träffa de flesta på jobbet, var länge sedan och då jag bara kommer jobba var tredje helg så kommer jag inte se alla heller. Bara några få. Trist, men så får det bli. Och när jag slutar kommer jag ju inte träffa dem alls. Jaja...synd på så trevliga arbetskamrater men jag vill inte jobba där när det är som det är. Och jag trivs mycket bättre att jobba med barn också, så valet är väldigt enkelt för tillfället. Jag vill bara helst inte vidareutbilda mig, vill ha utbildningen ja, men inte göra uppsatserna. De kan jag gärna skippa.

Ja, vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback