Kofesten!

Ja...eller möhippa som det kallas hos normala människor. Men eftersom S inte ville ha någon möhippa blev det först en möfest och efter en stund kofest. Dessutom gillar hon kor. Fast det var inga kor med på festen. Har haft fullt hus här hemma med andra ord. I onsdagskväll kom C med R och sen på fredag hämtade jag S och A. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

På fredagen åkte jag härifrån vid åtta tiden. Tog lite mindre än fyra timmar att köra dit så jag var där vid kvart i tolv kan jag tänka. Vi packade och donade, körde iväg bilen, gick med hundar och var hemma igen halv två. S skulle komma mellan halv tre/tre. Så vi satt där och väntade...fick ned ett par korv med bröd och det var nog tur det. Väntade och väntade och var så nervös och hur skulle det gå. Hundarna sprang och skällde flera gånger så vi hoppade till fast klockan inte var inne än. Men sen....när det väl gällde. Då låg hundarna och sov uppe och de började skälla alltför sent. Han precis sätta mig i trappen innan A öppnade dörren. Hade hon väntat mycket längre hade det verkat misstänksamt. Satt där med en filt över mig, så om hon skulle se mig i ögonvrån så skulle hon förhoppningsvis tänka att det var väggen. Ja... låter konstigt men ni som varit hemma hos S vet. S gick in i köket och bort till bänken och jag smög/skyndade mig efter med hundar ivägen så jag trodde att jag inte skulle hinna fram och kasta över filten. Men det gjorde jag och vi satte henne ner på en stol. Hon förstod snabbt att det var jag men hon anade inte alls att det skulle ske. Så lyckat!!! Vi tog med henne till bilen och la henne i bagageluckan. Nu skulle hon få det som hon ville göra mot en klasskompis förut. Men vi åkte bara en pytteliten bit med henne däri, sen fick hon sitta i baksätet i bilen.

Hem kom vi alla tre tillslut och helgen var lyckad. Även om vi inte gjorde allt som vi tänkt, för vädret var inte det bästa. Men vi var alla samlade under ett tak vid samma tillfälle och det har inte hänt på flera år. Nästa gång är bröllopet men då är det inte samma sak.

Och passande nog fick ju Bent magsjuka i fredags så han har hållt sängen hela helgen och jag sprungit fram och tillbaka med mat och dryck omvartannat. Men har nog klarat mig från det jag i alla fall och det är tur det.

Och nej...jag ska inte ha någon kofest, möfest eller möhippa när jag väl ska gifta mig. För ni kan inte säga något till B för han kommer inte hålla tyst, vi kan inte ljuga för varandra även om det bara är sådant pyttelite. Speciellt inte om någon frågar något om det. Men träffas vill jag ju..... så något litet kankse... hmmm....men förhoppningsvis har jag barn vid den tidpunkten så det går kanske inte att göra på samma sätt. Jaja...vi kan nog skippa det hela helt enkelt. Ni får komma på bröllopet.... ja ni som får inbjudan alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback