Jubileumsfesten

Igår så var det jubileumsfest för Flatebyjordet, där vi har köpt lägenhet. Vi som hade köpt lägenhet i den nya längan var hedersgäster och betalade inte någonting för kvällen. Annars hade det kostat 100kr (120sek) per person och det är ju inte så farligt det heller. Fick en välkomst drink, fick välja mellan bubbelvann (champange (hur det nu stavas) och cider). Sen så dröjde det en stund innan vi fick sätta oss till bords. Ordföranden för föreningen höll något slags välkomsttal och vi som var hedersgäster fick en varsin ros, jag och B fick dela en, var en ros per lägenhet.
Maten som bjöds på var ris och köttgryta och sallad till. Det var himla gott egentligen men det var lite väl ljummet. Men jaja.... Fanns många slags drycker att välja bland, viner av båda sorterna, öl, vatten och läsk.

Efter maten så var det dans och musk. Thorleifs spelade... typiskt svensk dansbands musik. Ganska trevlig musik om man dansade... nu hade jag ingen som ville dansa, eller rättare sagt jag ville nog inte dansa med de som kanske kunde. Vi var kvar till nio ungefär sen så blev vi med BR och H hem till dem och var där fram till tolv. Vi hade en till med oss, A, som var mellan 30-40år och var en av oss nya lägenhetsköparna, han kom lite senare och satte sig vid samma bord som oss sen så när vi gick hem bjöd vi med oss honom och han följde med. Det var himla trevligt, så nu känner vi en till där. Fast... nackdelen var ju hans husdjur. Tarantellan. GAHHH! Nej tack.... helst av allt skulle jag vilja förvägra honom tillgång till området, eller hon...för det var en tjej fast den hette Petter. Men jaja....den får väl komma då, bara den hålls instängd. Jag behöver ju inte se den. Men lite läskigt är det allt att veta vad som finns i lägenheten snett under.

Idag håller jag på att bakar. Lussebullarna...bakar en fjärdedel av vad som ska vara. Prioriterar smaken framför färgen. Kunde nog allt baka på hälfen men nej. Bra med lite i början så ser jag om det lyckas med. Hade föresten besök av H idag. Hon kom och hämtade bilen. Lånade den igår, då vi gick till festen och vi ville inte gå hem från dem så sent. Tänkte ju gå hem först och hämta våran bil men de erbjöd sig deras så det blev bra ändå. Och så fick jag lite kvinnligt besök av den trevliga sorten. Hade lite tjejsnack efter det att B åkt och tränat. Trevligt värre!
Men nu bakar jag alltså och nu har degen jäst färdig för första gången. Hoppas de blir lika goda som mosters, eller bara de blir hälften så goda så duger dem åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback