Det är mycket nu

Det är så mycket som jag skulle vilja skriva om. Var ska jag börja, inte från början egentligen, då hoppar jag i tid. Imorgon så fyller min älskling 25år. Det är stort i Sverige, men det verkar inte vara så stort här i Norge, eller jag  vet inte. Hans föräldrar sa en gång: men du fyller ju 25. Det var angående en sak som Bent önskade sig som var himla dyr. Så kanske 25år är lite stort här med. Jag vet inte. Vi ska upp till hyttan i helgen i alla fall. Tillsammans med hans föräldrar ska vi vara där tills på söndag. Det kommer bli intressant!
Bent har fått sina presenter av mig, utspridda på olika dagar. Han har fått tre dvd-filmer, pajformar, pengar till byxor, en glassak på en lysdiod och en egengjord bildbok från olika tidpunkter under hans liv. Jag hoppas och tror att han blev riktigt nöjd över presenterna. Vi var iväg på onsdagen och hittade ett par riktigt snygga jeans åt honom med så presenterna är fullbordade.

Nästa vecka ska jag jobba två dagar och det känns skönt, att man kommer iväg hemmifrån och gör lite nytta. Sen så är det Falun till helgen. Som inte kommer vara som planerat. Planerna var att pappa skulle svetsa bilen och vi fira mormor och morfars diamantbröllop. Delvis blir det ju så, självklart, men bilen blir inte svetsad. För på lördagen ska min bror gifta sig. Han ska gifta sig borgeligt då han inte är med i Svenska kyrkan längre. Och han ska gifta sig med sin brasilianska. Jag har misstänkt att det varit på tal i somras, men det var inget bestämt. Min bror vill inte förhasta sig egentligen men de trivs väl så bra ihop så vad har de att förlora?
Så först blir det giftemål vid ett, sen blir det diamantbröllop under eftermiddagen och vid sjutiden på kvällen blir det bröllopsmiddag på en resturang inne i stan. Så en hel dag med finkläder blir det. Uj, vad jobbigt, men roligt!

Nu väntar folk bara på mig. Men vänta på ni, men kan säga en sak, frieriet kommer snarare förr än senare, men giftermålet kan dröja lite längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback