Jobbigt

Insåg igår att jag då hade jobbat 7 dagar i rad, varav en dag jobbade jag på två olika arbetsplaster. Om jag hade velat så kunde jag säkert jobba idag och hela helgen och säkert hela nästa vecka med. Men nej tack säger jag! Det räcker med 8 arbetstillfällen på 7 dagar. Men det känns skönt att jobba med faktiskt, få in lite casch i kassan och känna att man bidrar med något. Även om det inte går till hyran direkt, så blir det köpt massa mat för mina pengar. Och bensin när vi är ute och reser. Nu senast så inhandlade jag en damsugare som var för dyr för Bents smak, men jag ansåg att det är bättre att köpa en bra för 1800:- än en halvbra för 800:-. Jag tror mig veta att mitt val kommer hålla mycket längre än om jag valt en billigare. Har dessutom 5års garanti på denna. Så lite bidrar jag också, sen så blir det väl jag som får köpa cykelramen till Bent och lite annat smått och gott.

Nej, något mera jobb denna vecka blir det inte. Inte nästa heller för den delen. Inte avlönat jobb i alla fall. Då ska jag nämligen till årets upplaga av Kursveckan. Vara där som en allt-i-allo och vara en vuxen bland alla barnen. Om jag räknar med vår konsulent som barn nu får ni fundera på. Önskar ni er ett svar så får ni fråga. :-)
Åker på måndag morgon härifrån, kör Bent till jobbet sen drar jag iväg. Innan färden går mot Dalarna så ska jag till Sörumsand på intervju för en assistent-tjänst på ett dagis. Ett heltidsjobb för en gång skull. Hoppas jag får det. Lite trist att köra så långt varje dag men det blir dagsjobb åtminstone. Fast det är ju bara ett vikariat till sommaren men ändå. Det är något åtminstone. Just nu har jag sammanlagt 35% anställning. Får jag jobbet kommer det bli 115%. Nej, jag tänker inte säga upp helgjobbet, inte för ett vikariat. Hade det varit fast tillsvidare, så kanske!

I helgen så blir det första helgen på väldigt länge som jag är ledig och hemma. Det ska bli så underbart skönt så ni kan inte ana. Även om det inte blir riktigt så avslappnande med tanke på att jag ska åka iväg på måndag, men vadå... vanligt folk går till jobbet så skitsamma! Var meningen att vi skulle upp till hyttan till helgen, men Bent förslog en hemmahelg och jag nappade direkt. Kommer riktigt njuta av varje sekund. Ska till Oslo på lördagen är det tänkt. Köpa Kent nya skiva och kanske hitta en tröja till mig. Sen så på söndag ska vi bjuda hem BR & H på mat och film så det blir en skön söndag med. Blir nog så att vi tar oss en tur på våra fötter på söndag dag först. Så härlig denna helg kommer bli. Och helgen därefter... kommer nog bli lika härlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback