Änglavakt

Igår hade jag verkligen änglavakt. Kan inte kalla det för något annat.

Har jobbat väldigt mycket i det senaste. Känns det som i alla fall. Förra veckan så hade jag opplärningsvakt på Sörumsand på tisdag dag. På onsdag hade jag min första dag på Ekeberg Barnehage. Ledig Torsdag, jobba kväll i fredags, dag på lördag och kväll på söndag på Björkelangen. Idag, måndag, var jag på Ekeberg mellan 10-15 och så 16-21.30 var jag på Björkelangen. Kan säga att det inte blir så en gång till om det inte krisar sig någonstans. Var jobbigt och var trött men jag klarade mig genom det med glans. Imorgon så är det Ekeberg igen, onsdagkväll på Sörum och torsdagkväll på Björkelangen. Det ni! En ledig dag på nio dagar. Sen så är jag ledig i över en vecka. Till helgen så blir det bara en slapparhelg här hemma jag och Bent. Kanske vi ska bjuda hit våra bekanta (Bents kompis och hans tjej) på mat, eller kanske bjuder gör vi, frågan är om de kan komma.

Sen på måndag så drar jag till Dalarna och Åsengården, för årets upplaga av Kursveckan! Ska bara vara där, stötte och kanske köra lite ärenden. De senaste två åren har det verkligen behövts en extra allt-i-allo. Eller flera stycken sådana. Och detta år har jag dessutom ingen skola att beskymra mig för, det ende är att jag ska klara mig från Bent och Theo. Åker hem igen på fredag och det blir åter igen en lugn hemmahelg, om vi inte ska åka någonstans förståss.

Om ni orkat läsa ända hit så ska jag berätta om min änglavakt. Igår när jag slutade jobba, 22.30 så körde jag hem. Fick gå lite tidigare så halv elva så åkte jag nog från jobbet. Körde lite fortare än man ska, notera lite. Skulle hämta upp Bent för att senare åka till hans jobb och kolla när han jobbade idag. Efter en liten bit så fick jag en bil bakom mig så jag saktar in till fartgränsen så han förhoppningsvis kör om. De brukar göra det här i Norge, kör man lagligt så blir man omkörd. Några kurvor senare, och närmare hem så ser jag att han är påväg att köra om mig, jag saktar in ytterligare. Med foten fortfarande på bromsen så ser jag en älg springa över vägen, rätt framför bilen. Och det var centimeter ifrån att jag körde på den. Hade jag inte kollat åt vänster (för att hålla koll på bilen bakom) och hade jag inte saktat in och hade jag inte haft foten på bromsen redan så hade bilen inte varit så hel nu. Och var jag hade varit vet jag inte. För älgen var stor. Det enda jag såg var ben och bål. Något huvud såg jag inte... då kan ni gissa hur stor den var och/eller hur nära jag var.
Var inte det änglavakt så får ni gärna säga vad det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback