Tillsammans är man inte alltid så stark!

Idag skriver Aftonbladet att regeringen tappat hundratusentals röster. Är det så konstigt egentligen? Titta bara på hur de sköter Sverige, så kan man lätt räkna ut resultatet. Många var trötta på Göran Persson, och valde därefter någon annan. Någon som hade talförmåga och kan hända såg bra ut på bild. Men det är inte ytan som räknas, och det har vi fått bittert erfara. Jag röstade inte på Göran Persson, jag röstad på Socialdemokraterna. Jag skulle vilja veta de som röstade blått gjorde det för partiets åsikter eller om de röstade på personen som företrädde partiet. Enligt min uppfattning så var förra varet ett enda stort personval.
Nu har Svenskarna lärt känna den nya statsministern och insett att allt inte är som det verkar i första stund. A-kassan har tappat medlemmar, för det är för dyrt. Facket har tappat sina medlemmar, för det är för dyrt. Snart går vi tillbaka i tiden där arbetsmarknaden styrde allt och allt som heter männskligt försvinner. Nä riktigt så illa är det väl inte än, och det kommer förmodligen inte bli så heller för vid nästa val kommer de blå partierna förlora, STORT!.


Själv har man ju flytt landet. Har länge sagt att när Sverige får blå regering så flyttar jag till Norge. Och här bor jag nu. Av många skäl måste jag ju säga. Det är väl inte enbart för alliansen, men de gjorde det lättare att flytta och nu ser jag ju att jag haft rätt. Jag tycker bara så synd på dem som det onda drabbar. De oskyldiga. Skulle kunna skriva radvis om sjukskrivningar och dess bidrag. Men jag låter bli. Tror jag. Det är inte alltid som människor vill vara sjuka istället för att gå till jobb. Det finns faktiskt människor som blir drabbade av sjukdomar som hellre skulle velat jobba istället för att vara sjuka. Och tro det eller ej, dessa människor utgör majoriteten av de som får/fick bidrag. Men, om man ska tro regeringen och media så är det tvärtom.

Allt är inte alltid som det verkar vara!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Blir det röd regering igen, så kommer jag aldrig tillbaka. Folk uppskattar tydligen inte lägre arbetslöshet och färre sjukskrivna. Det genom att man försöker hjälpa dom tillbaka till arbetet. Bara för att man röstar på vänstern i en opinionsundersökning betyder inte att man egentligen vill rösta på dom. Allt är sannerligen inte som det verkar vara...

2007-12-01 @ 18:20:07
Postat av: Bloggägaren

Klart folk vill ha lägre arbetslöshet och färre sjukskrivna. Men det ska inte gå ut över dem som verkligen behöver vara sjukskrivna eller dem som vill ha jobb men inte får något. Och det gör det med den nuvarande regeringen. Tyvärr, men så är det!

2007-12-03 @ 14:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback