Sjukhatning

Jag hatar att vara sjuk. Speciellt när man inte kan jobba. Och visst skulle jag nog kunnat jobba i sig, men man får inte ha feber på barnehagen. Och mycket feber har jag ju inte, men lite är alltid tillräckligt.
Sår i halsen har jag, det fick jag erfara när jag åt sådant där pulvergodis. Tog lite grann och det sved sved sved och gjorde ONT. Tårarna bara rann och jag sprang till toan för jag trodde jag skulle hosta upp hela innehållet. Men det lugnade ner sig, men det gör fortfarande ont.

Så här sittar jag då, hemma och blir tokig på katten som leker med ALLT och inte vet vad ett nej betyder. För när han leker är han i sin egen värld, och när jag tar tag i honom efter att ha sagt nej ett antal gånger så ser han så förvånad ut, liksom "Vaddå, gjorde jag fel nu?" Sen tittar han på mig så dära sött och så blinkar han lite som att säga förlåt. Och så fortsätter han men då hinner han inte hamna i sin värld förrän jag säger nej igen. Galna katt!

Och bortskämd är han till tusen. Bent skämmer bort honom mest, jag försöker begränsa det lite, säger nej och åter nej, medan Bent säger, men se så söt han är, Kom då! Och så får Theo sitta vid bordet, när vi äter! SUCK!

Livet här i Norge är inte lätt alla gånger!





Kommentarer
Postat av: Chimen Haji

Hoppas du krya på dig fort. Du får ta väl han dom dig och ta det lugnt för att bli bättre.

Tyckte roligt med det där sista meningen om att livet i Norge är inte lätt varje gång och det kan jag bara hålla med.

Kram!

2007-11-28 @ 00:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback