Den som spar han har!

Ja, det är så sant som det är sagt. Jag har länge haft ett par svarta strumpbyxor av den lite tjockare varianten. Efter några års bruk så var det stora hål vid tårna och vid ena hälen. Har länge tänkt att kasta dem, men det har på något sätt inte blivit av. I fredags skulle jag ut och äta mat med jobbet och sökte med ljus och lykta efter mina legg-ins, men fann dem inte. De var puts veck! Så jag fann mina strumpbyxor och klippte av dem fötterna. Det var ju inte så att jag tänkte på det på en gång, utan jag tänkte att ja...då får jag väl ta mina strumpbyxor, och när de kom på så påminndes jag om hålen. Det var då jag tog fram saxen och gjorde egna leggins. Supert!

Och jag har för fjärde gången fått användning för min klänning som jag köpte i somras. Men i fredags hade jag den som kjol, och det gick alldeles utmärkt! Så Nu vet jag vad jag ska ha till julen, ska bara fundera på vad jag ska ha upptill. Hade en snygg linne nu, med kavaj över, men kavajen är lite liten så den vill jag inte ha till jul.

Imorgon så gör jag min sista dag av åtta i streck. Vad jag vet nu! Det dyker säkert  upp något på tisdag, men det skulle vara behövligt med en dag vila. Natten till torsdag så ska jag gå upplärning för nattvakt. Och jobb på fredag och söndag. Så de här två veckorna jobbar jag mer än heltid. Det ni! Inte illa för att ha 35% anställning.

Och till helgen får jag besök av Sara och Jimmy. Det ska blir roligt som attans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback