Inlägg trettionio

Måndagmorgon!

Då var det måndag igen då. En ny vecka har börjat. Tänkte försöka mig på en summering av förra veckan. Men om det går så bra vet jag inte. I onsdags började jag jobba för första gången här i Norge. De två första dagarna var upplärning. Då hände det inte så särskilt mycket och jag lärde mig inte så mycket heller. Men fick vara med och se vad som hände och lite av vad som komma skall. I fredags så var det första dagen som jag jobbade själv. Två avdelningar. 6 boende på varje och så var vi tre som arbetade. Jag gick emellan. De andra gillar inte att gå emellan, de vill gärna vara på en avdelning. Men jag gillade att gå emellan. Hjälpa till lite här och lite där. Vara där man behövdes. Hände det inget så gick man till den andra delen och hände det inget där ja, då kunde man sätta sig där man behövdes som mest. Så helgen gick rätt så bra. Mycket bättre än förväntat. Gillar dagar bättre än kvällar. Då händer det lite mera. Och man slipper vara kvar så länge. I fredags var det rätt okej. 16.00-21.30, men lite dåligt med timmar. Igår slutade jag 22.30. Väldigt sent, men det går an. Börjar inte förrän 15 så man hinner ju göra lite på dagen med. Så få se nästa gång jag jobbar, kanske redan på fredag om jag har tur.

Vad har jag gjort annars under helgen då? Jag har ju inte bara jobbat. På lördagkvällen grillade vi hemma hos Bents föräldrar. Det var himla kallt men det gick att sitta ute medans vi åt i alla fall. Grillade för ett helt kompani tyckte jag men allt gick åt. Bent äter för två eller tre personer. Fast han gör sig av med det också. Tränar ju som ett kompani helt själv så mat behöver han. Annars då? Ja vi har inte gjort så mycket mer denna helg. Har ju som sagt jobbat hela helgen. Nästa helg så besöker vi Göteborg igen. Det ska bli skönt att komma dit. På lördag är det Eurovision songcontest. Det ska vi se på. Äta lite tacos innan. Mums! Förra året så kollade jag och Bent på Eurovision med. Fast i Stockholm. Det var första helgen vi umgick. Andra gången vi träffades. Ja... den fredagen då jag åkte ner. Vad nervös jag var, men jag hade ju Chimen i Stockholm så skulle något gå på tok kunde jag alltid komma hem till henne. Men inget gick på tok. Vi blev ju inte tillsammans då, men vi lärde känna varandra bättre. Ja... där ser man. Om man viste då det man vet nu, undrar vad som hade skett då? Lite roligt att se bakåt. Ganska fantastiskt att det blev vi två.

Nu ska jag inte säga något mera om detta. Inte här och nu!


,---------------------------,
|Du kommer väl tebax?!|
`-----------. ,-------------?
|/
(>?<)
(  'o'  )
(#  (,)
¿. ¿.J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback