Inlägg 41

Slagerkvällar!

Ja imorgon är det åter dags för slager. Ja, eller semifinal. Och när ska jag sluta säga slager? Det är ju inte det längre. Det är ju melodifestival. Songcontest. Ja... men man kan väl lära om gamla hundar att sitta men det tar lite längre tid.
Imorgon så är det i alla fall semifinalen. Tror det är tio stycken som röstas fram för att vara med i finalen på lördag. Har hört bidragen. De finns på svt.se att lyssna för alla. Jag har inte riktigt kolla på semifinalisterna och de som redan är klara för den stora kvällen. Men en sak vet jag... Finland och Island har riktigt bra låtar. Danmark ligger sist bland Nordenländerna. Det var en riktigt dålig låt. Sverige är bättre än Norge, förutom att Sverige saknar en bra refräng. Men ett land som är helt otroligt är Ukraina. Denna sång, ja... vad ska man säga. Så usel men ändå så bra. Ja... den biter sig fast i hjärnan på en. Discodrottningen! I programmet "Inför Eurovision Songcontest" så sa de att de inte ens kunde spela låten på discona. Men jag tror tvärt om. Jag tror den låten kommer bli populär. Absolut!
Ett annat land som är kasst, är England. Fast den låten är verkligen kass. Jag trodde England gjorde bra låtar men de senaste åren så har de verkligen varit usla. Kan inte förstå det, de kanske inte tar ESC på allvar.
Frankrike då? Jag gillar inte detta land. De gör inte så mycket musik som är bra. Några är verkligen undantag men jag kan inte föredra det landet. Men årets bidrag är något annorlunda. De är verkligen humoristiska och sjunger lite på engelska. Så... ja, inte för att jag gillar landet så mycket bättre så är bidraget ett litet steg åt rätt riktning.

Men nu laddar vi upp inför morgondagen och semifinalen. På fredag så ska jag jobba sen åker vi till Göteborg och på lördag så ser vi finalen i Göteborg tillsammans med Sara och Jimmy. Det ska bli trevligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback