47 - problemlösning?

Kursstrul

Ja, när jag frågar hur något var så vill jag ha ett ärligt svar. Fast det tror jag ju att jag får. Först så fick jag till svar, det var bra, inte som planerat men bra ändå. Ungefär så. Ja, men då så... då är det ju okej. Sen frågar jag nästa och då dyker det upp massa saker som inte alls var så bra. Hmmm.... jo alla har sina värderingar och upplevelser. Vissa bagatelliserar för mycket och andra inte alls kanske. Men för att vara ärlig så uppskattar jag det sista svarat bäst. Det är ett ärligt svar. Sen att kursen blev bra trots allt så är det ju kanon. Men alla problem som uppstod och alla klagomål som kom fram är viktigt för att veta hur kursen blev så man kan göra det annorlunda till nästa gång. Hur ska man annars göra för att göra en kurs bättre om man inte får veta vad som var dåligt med den man hade?

Sen så var ju klagomålen rena skitsnacket så i detta fall så ligger det mer på deltagarna själva än på kursledningen. Och det säger jag inte för jag är partiskt i det hela. Jag var inte där och klagomålen är så fjuttiga så ni anar inte. Funderar på att ha ett pass om hur man läser inbjudan och bekräftelsebrev. När är sista anmälningsdag, har man specialkost så ska man fylla i det vid specialkost så att matlagarna vet vad som ska köpas in. Man kan inte komma på kursen och be om annan specialkost, då är maten redan inhandlad och allt redan planerat. Man kan fråga snällt, men man kan inte klaga och begära ändring. Det går inte!
Självklart så går det, men det hör inte till allmänt hyfs.
Nu kanske någon tar åt sig av det här. Det kanske är bra, det kanske inte är bra. Men en sak som ska nämnas... detta gäller inte bara en person. Det gäller flera. Så en kurs om hur man åker på kurs kanske skulle passa bra.

Sen så var det massa andra klagomål och dessa var också mest på deltagarna själva. Så synd att det ska gå ut över kursledningen bara. Önskar så att jag var där. Men men.... sådant är livet. Bättre lycka nästa gång, om det blir någon nästa gång det vill säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback