46 - Pokerkatter

Spela poker och leka med Spinney

Ja, nu har vi haft den älskvärda Spinney här snart en vecka. Han är så gullig och så frän han är. Dessutom busig och lat. Ja... ni anar inte. Han möblerar om mattorna här hemma, att de ska ligga platt och rakt på golvet gillar han inte, de ska vara knöliga och ligga lite hur som helst. Helst av allt ska han ha några tunnlar i dem så han kan krypa igenom när han leker med sina leksaker. Blommorna har fått sig några törnar. Bladen är inte så hela som de var innan, men det går väl över. Han har inte käkat på dem på ett tag nu.
När han ska äta så tar han tassen och tar upp lite torrfoder och antingen så äter han dem med tassen eller så smäller han till den så den far ut över golvet och han springer efter och äter upp den, och så tillbaka för att göra likadant med nästa. Lekar han inte med torrfodret så ligger han ner och tar ut en och en från skålen och äter den. Stå upp? Njae... bara när han vill äta snabbt. Burkmaten så smakar han först med tassen och när han har smakat några gånger så kan han äta riktigt som en katt ska göra. Vatten då? Ja... han doppar tassen och dricker ut den.  Oftast så gör han detta liggandes. Varför stå när man kan ligga? Efter ett tag så kan han dricka normalt. Knäppare katt får man leta efter.
Sen leker han med tvätten som hänger på tvättstället. Kanske inte så mycket numer efter det  att han välte stället och fick det över sig. Stackarn... han måste blivit jätterädd, men han får skylla sig själv. Han är så söt. Nackdelen med honom är att han inte är någon knäkatt. Jag har lyckats få kvar honom i mitt knä länge. Men först fick jag tvinga kvar honom sen så när han väl låg ner och tog det lugnt så var det väl rätt okej och sova i knät på någon.
Annars har han hittat fotöljen, där han myser och sover för jämnan.

I helgen så skulle Bent börja spela poker. Efter en stunds letande och studerande så fann han då en sida som han verkade gilla. Eftersom han inte kan spela poker så värst bra så var en kategori att det skulle kunna gå och spela utan riktiga pengar med. Och det fann han. Han spelade några gånger men förlorade mest. Sen fyllde han på potten igen till 1000. Och när han låg på kanske 4-500 så tog jag över. Visst han har spelat några gånger efter mig med, men det är jag som fått upp potten till 3300 ungefär. Idag har det dock gått dåligt så nu är det nere på 2200. Attans också, men det är ju inga riktiga pengar så det spelar ju inte så stor roll. Men roligt är det och det är deftenitivt ett tidsfördriv.

Ikväll så blir det multisportstävling här. Bent är arrangör och jag ska sitta och ta tiden på alla som kommer in och skiftar och sen kommer i mål. Alla och alla...det blir visst sex stycken, och det är inklusive Bent själv. Jag tycker inte att han ska vara med jag, för han la ut banan igår så han vet ju hur den går. Men han vill ju så gärna så låt gå då. Det är föresten ingen direkt tävling, bara en utmaning. Få se hur det går.


Är lite skärrad över branden i Herrhagen i Falun. Även om jag inte bor där längre och inte bott i det området så vet jag var det är och jag har varit mycket i huset bredvid. Eld har jag stor respekt för och jag får en klump i magen när sådant här händer. Jag prisar de stora makterna över att jag inte drabbats själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback