Tid (68)

Det är väl rätt så få gånger som man märker av tiden som när man sitter och väntar på något eller någon.Och det som är så otroligt är att när man väl märker av tiden så går den så himla sakta. Det är ju 60 hela sekunder på en minut och 60 minuter på en timme. Idag har varit en dag med väntan.

Det är söndagen den 8 juli och sista dagen på kongressen för den här gången. Avslutningskvällen igår var rätt så lyckad. Satt mest och justerade protokoll men han med och se FS-showen som mot förmodan var väldigt bra. Skrattade många gånger och det behövdes. Vid avtackningen så tårades mina ögon. Det var lite vemodigt att se så många bra människor avsluta sitt jobb i styrelsen. Men det är förståss många bra människor kvar och de nytillkomna är säkert också mycket bra. Det lär väl märkas under den kommande tvåårsperioden.

Natten blev sen och jag somnade kanske runt tre tiden och klockan ringde sju i morse. Gissa om man var trött!?! Halvsov en halvtimme till, upp och packa ihop sina grejer och sedan gå och äta frukost. Och efter det har det varit den eviga väntan. Först väntan på att vi skulle få protokollen efter justeringrunda ett. Sen väntan på att nätverk ska fungera så man kan komma åt protokollet och rätta felen för att sedan dela ut det för justeringsrunda nummer två. Och då var det väntan på att få den tillbaka och justerad. Sen ordna med det och springa iväg för att äta lunch vid halv två. Sen blev det bara att inta väntan på tåget som skulle gå 21.09. Men fick veta att man kunde ta tidigare tåg till Stockholm så jag kunde vänta här istället. Krångel och väntan och krångel och väntan men tillslut var jag här och väntan fortsatte på centralstationen. Lite sällskap har jag dock fått av
Emil en stund. Sen fördrev jag tiden med att äta lite hamburgare och nu sitter jag på nätet här. Klockan är halv åtta och mitt tåg till Oslo går 22:35. Hurra!

En liten kort summering av kongressen i Uppsala 2007:
Ordningsfråga
Streck i debatten
Ordningsfråga
Ordningsfråga
Sakfråga
Sakupplysning
Votering
Votering
Ordningsfråga
Och en massa onödiga inlägg
men framförallt en massa inlägg innehållande bra argument och vettiga diskussioner.

Och sist men inte minst.....
Alla människor som jag tycker så mycket om. Ingen nämnd och ingen glömd! Saknar er redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback